عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان
شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ب.ظ

سه چیز موجب هلاکت می شود

 

امام باقر علیه السلام : 

سه چیز موجب هلاکت انسان است ؛ ثلاث موبقات :

الاول : شح مطاع یعنی بخلی که اطاعت شود . یه وقت آدم بخیله دلش نمی خواهد مثلا وجوهات بدهد اما مخالفت می کنه با این بخلش و خودش رو ملزم به پرداخت می کنه اما گاهی اوقات اطاعت می کنه این هلاکت می اورد . 

یک تاجری بود به شاگردش گفت کلید رو بگیر درب صندوق رو باز کن دست من هم ببند برو سه میلیون وجوهات بده به آیت الله خوانساری , این بخیله اما سعادتمند میشه چون اطاعت نمی کنه از بخلش . 

البته بهترش اینه که به جایی برسه که اذا احسنوا استبشروا ؛ چون در آن روایت امام رضا علیه السلام فرمودند : بهترین آدم ها یه ویژگی شون اینه که وقتی کار خوبی می کنند خوشحال می شوند . میره خمس بده عبوس نمیشه ، خوشحال ترم هست همچین قبراق و سرحال از دفتر مرجع بر گشته می گه وجوهاتم رو دادم دست مرجعم را هم بوسیدم الان هم خیلی خوشحالم  . 

موفق به نماز شب شده در روز خوشحال و شکر گزاره . جهاز عروس داده خوشحاله که خدا بهش فرصت داد تا زنده هست یه کار خیری بکنه .... اما بعضی می خوان کار خیر کنن سنگین اند هی امروز و فردا می کنند . بعضی ها شش ماه وجوهات رو به تاخیر میندازن . 

الثانی : هوی متبع ؛ دلش میخواد به نا محرم نگاه کنه اما اطاعت نمی کنه .... این خوبه اما اگر اطاعت کرد هلاک میشه ....

من جوون بودم رفته بودم جایی برای تبلیغ . یه پیر مردی با من شوخی می کرد می گفت این که شما می گید به نا محرم نباید نگاه کرد خب نمی شه ....من اول فکر کردم داره شوخی می کنه اما یه روز در تهران با هم ببودیم دیدم وقتی مدرسه دختروونه تعطیل شد قشنگ نگاه می کنه و داشت اصلا می افتاد . این جوری آدم هلاک میشه . 

الثالث : اعجاب المرء بنفسه 

انسان به خودش بباله که من روشنفکر هستم  

از بیانات مرحوم آیت الله  احمد مجتهدی رحمة الله علیه 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی