عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ

مناجات خمس عشر با معنی (15 مناجات از امام سجاد علیه السلام)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۲۴
پاسدار 313
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۳۳ ب.ظ

عکس آیة الله بهجت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۳۳
شاهد
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۲۹ ب.ظ

مناجات حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه با صدای سماواتی


مولای یا مولای انت المولی و انا العبد و هل یرحم العبد الا المولی ؛مولای یا مولای انت المالک و انا المملوک و هل یرحم المملوک الا المالک ؛مولای یا مولای انت العزیز و انا الذلیل و هل یرحم الذلیل الا العزیز ؛مولای یا مولای انت الخالق و انا المخلوق و هل یرحم المخلوق الا الخالق ؛

مولای یا مولای انت العظیم وانا الحقیر و هل یرحم الحقیر الا العظیم ؛مولای یا مولای انت القوی و انا الضعیف و هل یرحم الضعیف الا لقوی ؛مولای یا مولای انت الغنی و انا الفقیر و هل یرحم الفقیر الا الغنی ...


    دانلود مناجات حضرت علی در مسجد کوفه با صدای سماواتی کیفیت عالی با حجم 7.61 مگابایت

دانلود مناجات حضرت علی در مسجد کوفه با صدای سماواتی کیفیت متوسط با حجم4.28 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۲۹
پاسدار 313
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۲۰ ب.ظ

آیة الله بهجت


۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۲۰
شاهد
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۵۵ ب.ظ

توفیق نماز شب- آیة الله بهجت



توفیق نماز شب بستگی به حال انسان دارد

این مطلب به بقین ثابت است که اگر از حال انسان معلوم شود که می خواهد نماز شب بخواند ، بیدارش میکنند ، بدون احتیاج به دعاها ، واین بیدارکردن به به طرق مختلف است ، یا درب می زنند ویا صدایی می آید ویا اورا به نام صدا میزنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۵۵
شاهد
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۵۰ ب.ظ

عکس ویژه میلاد (امام علی علیه السلام )



































۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۵۰
پاسدار 313
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۳۳ ب.ظ

نظر آیةالله بهجت درمورد رهبری آقا


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۳۳
شاهد
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۲۷ ب.ظ

تربیت اولیه امام علی علیه السلام

تربیت اولیه آن حضرت



ابوطالب پدر على علیه السلام در میان قریش بسیار بزرگ و محترم بود، او در تربیت فرزندان خود دقت کافى نموده و آنها را با تقوى و با فضیلت بار می آورد و از کودکى فنون سوارى و کشتى و تیر اندازى را به رسم عرب به آنها تعلیم میداد.

چون پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم در کودکى از داشتن پدر محروم شده بود لذا آن جناب تحت کفالت جد خود عبدالمطلب قرار گرفته بود و پس از فوت عبدالمطلب فرزندش ابوطالب برادر زاده خود را در دامن پر عطوفت خود بزرگ نمود.

فاطمه بنت اسد مادر على علیه السلام و زوجه ابوطالب نیز براى نبى اکرم صلى الله علیه و آله و سلم مانند مادرى مهربان دلسوزى کامل داشت به طوریکه در هنگام فوت فاطمه رسول اکرم صلى الله علیه و آله نیز مانند على علیه السلام بسیار متأثر و متألم بود و شخصا بر جنازه او نماز گزارد و پیراهن خود را بر وى پوشانید.

چون نبى گرامى در خانه عموى خود ابوطالب بزرگ شد به پاس احترام و به منظور تشکر و قدردانى از فداکاریهاى عموى خود در صدد بود که به نحوى بنا به وظیفه حق شناسى کمک و مساعدتى به عموى مهربان خود نموده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۲۷
پاسدار 313
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۰۸ ب.ظ

ولادت و حسب و نسب امام علی علیه السلام

ولادت و حسب و نسب



بنا به نوشته مورخین ولادت على علیه السلام در روز جمعه 13 رجب در سال عام الفیل (1) بطرز عجیب و بی سابقه‏ اى در درون کعبه یعنى خانه خدا بوقوع پیوست،محقق دانشمند حجة الاسلام نیز گوید:

اى آنکه حریم کعبه کاشانه تست‏ 
بطحا صدف گوهر یکدانه تست‏ 
گر مولد تو بکعبه آمد چه عجب‏ 
اى نجل خلیل خانه خود خانه تست

پدر آن حضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود بنا بر این على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب است (2)

اما ولادت این کودک مانند ولادت سایر کودکان به سادگى و بطور عادى نبود بلکه با تحولات عجیب و معنوى توأم بوده است مادر این طفل خدا پرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى میکرد و پیوسته بدرگاه خدا مناجات کرده و تقاضا می نمود که وضع این حمل را بر او آسان گرداند زیرا تا به این کودک حامل بود خود را مستغرق در نور الهى میدید و گوئى از ملکوت اعلى بوى الهام شده بود که این طفل با سایر موالید فرق بسیار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۰۸
پاسدار 313
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۴۹ ق.ظ

مبشرات آیه الله بهجت در مورد نزدیک بودن ظهور

آیة الله ناصری میفرمودند:

من یک بار که محضر آیة الله بهجت بودم ، از ایشان سوال کردم که آیا مبشراتی در مورد نزدیک بودن فرج هست؟

فرمودند : بله ، من یک دوستی دارم که توفیق تشرف به محضر حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه ) را دارند. این دوست من گفت از محضر امام زمان (علیه السلام) همین سوال را پرسیدم ، حضرت فرمودند : نزدیک است . ایشون عرض کرد که آقا من هم امید درک داشته باشم ؟ آقا فرمودند : پیر مرد تر از شما هم امید درک ظهور را داشته باشند.


 دریافت فایل صوتی
عنوان: مبشر ظهور(فایل صوتی سخنان آیة الله ناصری در مورد مبشرات ظهور )

    



هرچند که بعد از انتشار این سخنان انتقادات زیادی مطرح شد که نباید وقت ظهور را تعیین کرد . ویک عده ای هم تلاش برای تکذیب انتساب این سخنان به آیة الله بهجت کردند ، اماباید توجه داشت که این سخنان به معنای تعیین وقت ظهور نیست ، بلکه صرفا بشارت نزدیک بودن ظهور با توجه به محقق شدن قواعد ظهور است.

ما معتقدیم باید از دین در آستانه ظهور صحبت کنیم . باید حس نزدیک بودن ظهور در جهان تقویت بشود ، چون قواعد ظهور در حال محقق شدن است.

قواعد ظهور غیر از حوادث ظهور است . بله ، ما نباید دنبال مصادیق حوادث ظهور باشیم وبگردیم وبگوییم فلانی دجال است یا سید خراسانی و.... اما قواعد ظهور مثل شکل گیری حکومت مقتدر اسلامی که هدفشان زمینه سازی ظهور است ، ضعف استکبار و دشمنان اسلام ، خلا تئوریک در عالم ، غربال شدن و..... غیر قابل انکار است.

وآنچه مهم است قواعد ظهور است نه حوادث . چرا که حوادث ظهور یک شبه می تواند محقق شود. در کتاب کمال الدین امام حسین (علیه السلام) میفرمایند: خداوند در یک شب امر ظهور را اصلاح میکند.

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۵:۴۹
شاهد