عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان

۵۶ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۵ ق.ظ

نه غزه نه لبنان ، فقط خودمان

استاد قرایتی: نه غزه نه لبنان ، یعنی نه قرآن

به من گفتند یک عده‌ای شعار داده‌اند که «نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران». اگر اینطور است پس نمازتان را هم تغییر بدهید و بگویید «السلام علینا و علی ایرانیان» درحالی که باید بگوییم «و علی عباد‌الله صالحین» یعنی هرجا بنده صالحی هست باید کمک کنیم. قرآن می‌گوید که یک هشتم زکات برای «مؤلفة قلوبهم» است و می‌گوید این را حتی به کافر هم بدهید تا به شما علاقمند شود ، چه برسد به مسلمان.
وی با بیان اینکه من برای کار سیاسی این حرف‌ها را نمی‌گویم ، بلکه به عنوان معلم قرآن حرف می‌زنم گفت: ما باید از مظلوم دفاع کنیم ، حتی اگر مشرک باشد ؛ قرآن می‌فرماید زمان قیامت می‌پرسند که به چه گناهی این دختر را زنده بگور کردید؟ به این نکته توجه کنید که مسلمانان دختر را زنده بگور نمی‌کردند. بلکه مشرکان در صدر اسلام دختر را ننگ می‌دانستند و زنده‌ بگور می‌کردند. قرآن حتی برای دختر مشرک هم غصه می‌خورد و حالا ما مسلمان هستیم. «نه غزه نه لبنان» می‌دانی یعنی چه؟ یعنی «نه قرآن». ما باید حرکتی بکنیم که به غیرت عرب‌ها بر بخورد و مدعیان حقوق بشر رسوا شوند که هیچ کاری برای مسلمانان غزه نکردند.
وی با طرح این سئوال که با آن شعارها چه کسانی دلخوش شده‌اند اظهار داشت: ما ایران را دوست داریم ، اما ایران پرست نیستیم. حب وطن خوب است. اما پرستش وطن شرک است؛ ما نه پدر می‌پرستیم ، نه آیت‌الله ، نه حزب ، نه سیاست ، نه عمامه ، نه لباس و نه کت و شلواری ، ما فقط خداپرست هستیم و وطنمان را هم دوست داریم. ما به ایران عشق می‌ورزیم و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم و از کشورمان هم دفاع می‌کنیم. اما نه اینکه حالا چون ایرانی هستیم ، شعارهایی بدهیم که ضدقرآن باشد. مگر ما در ماه رمضان دعا نخواندیم که «اللهم اغن کل فقیر»؟ بعد در جمعه آخر ماه رمضان ، 5 نفر یا 100 نفر یا هزار نفر و یا 20 هزار نفر یا هرچقدر دیگر بیایند و بگویند فقط ایران؟ پس دعاهایی که خواندیم دروغ بود؟

قرائتی خطاب به کسانی که اینگونه شعارها را سر داده‌اند اظهار داشت: شعارهایتان را از یک اسلام‌شناس بپرسید و حواستان باشد دنبال موجی نرویم که بعدآ در قیامت جوابی برای آن نداشته باشیم؛ مراقب باشیم آب به آسیاب دشمن نریزیم.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۷:۲۵
شاهد
سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۶ ق.ظ

تلخ ترین عکس غزه





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۰۷:۰۶
شاهد
شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۲ ب.ظ

فیلم گریه خبرنگار هنگام گزارش از غزه

درد ودل با کودکان مسلمان فلسطینی


در تمدن غربی کودکان فلسطینی را باید کشت ، چرا که یک تروریست بالقوه است . لا بد جهان بدون او امن تر است .

کودک فلسطینی !

ببخشید که کشته شدنت برایمان عادی شده  ، دیکر فریاد های پدرت و ضجه های مادرت برایمان عادی شده است.

آری کودک مسلمان کشته شدن تو تو جیه پذیر است ، می شود تو را اشتباهی کشت !

بهای خون کمرنگ تو حتی گاهی اوقات یک عذر خواهی خالی هم نیست !

ای کودک هرچه می خواهی گریه کن که برای اشک های تو دلی نمی سوزد.....



فیلم گریه خبرنگار هنگام گزارش از غزه




۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۷:۳۲
شاهد
شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ب.ظ

غرب انسان ها و حیوان ها



همه ما احتمالا تاکنون شاهد فیلم و سریال‌هایی بوده‌ایم که در آن ماموران آتش‌نشانی در یک کشور غربی برای نجات یک توله سگ یا گربه خود را به آب و آتش می‌زنند. حتی در برخی از این سریال‌ها برای نشان دادن اوج انسانیت گردانندگان کشورهای غربی، نشان داده می‌شود که مثلا مامورین با بستن خیابان‌ها، اقدام به اعزام هلی‌کوپتر به محلی می‌کنند که این حیوان در آن دچار سانحه شده یا مثلا در زیر یک پل یا دریچه فاضلاب گیر افتاده است.
حتما این را هم شنیده یا به عینه دیده‌اید که عده‌ای با دیدن چنین فیلم‌ها و سریال‌هایی، با آب و تاب و حتی اغراق‌آمیز‌تر از خود فیلم، شروع به تعریف و تمجید از خوی انساندوستانه حاکم بر این کشورها کرده و می‌شوند مبلٌغ غرب و ارزش‌های غربی.
اما خارج از دنیای فیلم و سریال و در دنیای واقعی غرب، اوضاع بسیار متفاوت است و از عواطف و انسانیت نه در مواجهه با حیوان که با انسان هم خبری نیست؛ اصولا چنین فیلم‌هایی نیز با هدف استحمار عده‌ای ساده‌لوح و تربیت آنها برای تبلیغ فرهنگ و ارزش‌های گردانندگان غرب ساخته می‌شوند.
به این موارد توجه کنید:
در  موتور جست‌وجوگر گوگل نام کشور میانمار را جست‌وجو کنید. پس از جست‌وجوی نام این کشور، برخلاف سایر نقاط دنیا، به جای این که سایت‌هایی در معرفی میانمار باز شود، تصاویر و گزارش‌هایی از نسل‌کشی مسلمانان به روی شما باز خواهد شد. تصاویری دلخراش و فجیع از قتل عام انسان‌های بی‌گناه و پشته‌هایی از اجساد انسان‌ها.
«آندری لیسنکو»، سخنگوی ارتش دولت اوکراین همین چند روز پیش یعنی 22 تیر ماه طی اظهاراتی، با افتخار اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش کشورش در یک روز و طی عملیاتی موفق به قتل عام 1000 نفر از مخالفان دولت شده‌اند و محاسبات آنها نشان می‌دهد بین این قربانیان ده‌ها غیرنظامی نیز وجود دارد.
چرا دور برویم. غزه، عراق، افغانستان و سوریه مثال‌های گویایی هستند. در جنگ غزه در عرض کمتر از 10 روز بیش از 200 نفر از مردم بی‌گناه فلسطینی- غالبا زنان و کودکان- به شهادت رسیده و شمار بیشتری نیز مجروح شده‌اند. بنا بر گزارش رسمی سازمان ملل، 77 درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در این باریکه غیر نظامیان (بخوانید زنان و کودکان) هستند. این آمار فقط مربوط به 10 روز است. فلسطینی‌ها 66 سال است که در چنین وضعی زندگی می‌کنند!
درباره عراق، نیز به اندازه کافی از جنایاتی که علیه بشریت می‌شود، شنیده و دیده‌ایم. در همان نخستین روزهای حمله گروه تکفیری داعش به عراق، چقدر انسان بی‌گناه به اتهام تکفیری نبودن ذبح شدند؟ چقدر به زنان تجاوز شد؟ چند نفر سلاخی شدند؟ آیا جنایات داعش طی روزهای آینده پایان خواهد یافت؟!
اوضاع در سوریه نیز به همین شکل است. بسیاری از مردم این کشور در 5/3 سال گذشته قتل عام شده‌اند. بنا به اعتراف نماینده ویژه وقت سازمان ملل در امور سوریه، یعنی اخضر ابراهیمی، در این کشور حتی علیه مردم از سلاح‌های شیمیایی هم استفاده شد تا بدین‌ترتیب بهانه لازم برای ورود مستقیم غربی‌ها به جنگ فراهم شود.
چنین جنایاتی که بعضا با هدف نسل‌کشی هم صورت می‌گیرد تمامی ندارد و درباره آنها  می‌توان کتاب‌ها نوشت. اما یک مسئله مشترک در همه این جنایات به چشم می‌خورد و آن اینکه، تقریبا در تمامی آنها رد پایی از آمریکا و غرب و به طور کلی استعمار دیده می‌شود و این جبهه به انحای مختلف،  مستقیم و غیر مستقیم در این مسئله دخیل هستند. یعنی همانهایی که در ابتدای این یادداشت از عطوفت و مهربانی‌شان راجع به حیوانات نوشتیم! بخوانید:
غرب در تحولات بین‌المللی که منجر به قتل عام و نسل‌کشی می‌شود یا دخالت مستقیم دارد یا غیرمستقیم. در مواقعی هم که نقشی ندارد، به نظاره نشسته و در جهتی که منافعش تامین گردد، سیاستی را اعمال می‌کند.
 اگر در این جنایات، خود مستقیما دست داشته باشد - مثل آنچه در سوریه و عراق در جریان است- که هیچ، تکلیف معلوم است. نتیجه این دخالت مستقیم را می‌توان امروز در این دو کشور دید. اما اگر به طور مستقیم دست نداشته باشد(مثل میانمار) سیاست‌های خود را نه بر اساس تمایلات انسان‌دوستانه بلکه، بر اساس «منافع ملی و سیاسی» اعمال می‌کند. درست از همین روی است که وقتی مثلا یک قاچاقچی یا قاتل و متجاوز به نوامیس مردم در کشوری مثل ایران مجازات می‌شود، دم از حقوق بشر می‌زند و وقتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی باریکه‌ای را پس از سال‌ها محاصره، با انواع سلاح‌های ممنوعه و غیرممنوعه شخم می‌زند، از آن حمایت می‌کند. دیروز اعلام شد، آمریکا 621 میلیون دلار به ارتش رژیم صهیونیستی کمک کرد تا راحت‌تر به نسل‌کشی فلسطینی‌ها بپردازد!
بسیاری از جنایاتی که آمریکا و غرب مرتکب می‌شود، به بهانه مبارزه با تروریزم صورت می‌گیرد. این در حالی است که تا پیش از اشغال افغانستان توسط آمریکا، تروریزم به این گستردگی و سازمان‌دهی شده به شکل امروزی وجود نداشت. تا پیش از این ترور به شکل انفرادی صورت می‌گرفت نه جبهه‌ای!
نمونه‌های عینی این سازماندهی و کار گروهی را هم امروز می‌توان در همکاری گسترده غربی‌ها با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه به وضوح مشاهده کرد.
وقتی محور و معیار در کشوری بشود صرفا نفع‌جویی و قدرت‌طلبی، نتیجه می‌شود آنچه  که گفتیم. حتی برخی کمک‌ها که از سوی چنین کشورهایی به انسان‌ها یا حیوان‌ها می‌شود را هم می‌توان از دریچه همین منفعت‌طلبی به نظاره نشست.
رهبر معظم انقلاب 22 تیر ماه 93 در دیدار با اهالی فرهنگ و ادب به همین مسئله پرداختند، آنجا که فرمودند:
 «گاهی برای کشته شدن یک حیوان در گوشه‌ای از دنیا، چنان جنجال تبلیغاتی به راه می‌اندازند، اما تهاجم اخیر به غزه و کشته شدن بیش از 100 تن که اغلب آنان نیز کودکان معصوم و مظلوم هستند، نه تنها برایشان اهمیتی ندارد بلکه آمریکا و انگلیس رسماً از این حملات حمایت می‌کنند...واقعیت امروز دنیا، حمایت بی‌واهمه سلطه‌گران از هر بدی و پلشتی و فساد و نجاستی است که در خدمت منافعشان باشد و در مقابل، با هر پاکی و قداستی که با منافعشان سازگاری نداشته باشد، به طور وحشیانه برخورد و معارضه می‌کنند.»
حضرت امام (ره) نیز همین مسئله را به شکلی دیگر فرموده‌اند:
«ابرقدرت‌ها آن لحظه‌ای که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمی‌ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می‌کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و نوکری و صداقت ارزش و مفهومی ندارد. آنان منافع خود را ملاک قرار داده‌اند و به صراحت و در همه جا از آن سخن می‌گویند.» (صحیفه امام، ج2، ص 932)
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۷:۲۳
شاهد
شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ب.ظ

تشکر جهاد اسلامی فلسطین از ایران

جهاد اسلامی: ایران! متشکریم
جنبش جهاد اسلامی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به مردم مظلوم غزه و مقاومت فلسطین تشکر کرد.
«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: تحولات به وجود آمده در عملکرد جنبش‌های مقاومت که به نیابت ازملت فلسطین و به وسیله گردان‌های «قدس»، گردان‌های «عزالدین قسام» و گردان‌های «ابوعلی مصطفی» صورت می‌گیرد، تحولی شگرف و تجربه‌ای متفاوت با جنگ‌های گذشته است.
وی افزود: پیش از این، تنها غزه زیر آتش قرار داشت، اما اکنون معادلات تغییر یافته و شهرهای صهیونیست‌نشین زیر آتش مقاومت هستند. بنابراین، ملت فلسطین، نقش تعیین کننده در معادلات پیدا کرده و اکنون آتش‌بس، تنها در مقابل آتش‌پس پذیرفتنی شده است.
البطش خاطرنشان کرد: مقاومت توانست با تکیه بر سال‌ها صبوری و تلاش و ابتکار، به ابزار، قدرت و تاکتیک‌های مهمی دست یابد که اکنون به عوامل بازدارنده تبدیل شده‌اند.
وی با بیان این که ملت فلسطین حق دارد برای دست‌یابی به منابع قدرت، تلاش کند، اظهار داشت: ما ملتی تحت اشغال هستیم و حق داریم که در جستجوی منابع قدرت باشیم و منابع قدرت را نزد برخی از برادران یافتیم که به ما کمک کردند و آشکارا می‌گوییم که پیشاپیش همه این برادران، جمهوری اسلامی ایران قرار داشت.
این عضو جنبش جهاد اسلامی گفت: مقاومت، طی چندین سال صبوری، کار و آموزش واحدهای نظامی خود توانست به این سطح از فن‌آوری برسد و آن را منتقل کند و مورد آزمایش قرار دهد تا جایی که اکنون این فن‌آوری به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل شده است که در میادین جنگ آزموده می‌شود و کارایی خود را در مقابله با تجاوزات دشمن اشغالگر صهیونیست به اثبات می‌رساند.
وی با تایید بر تقویت لزوم قدرت بازدارندگی مقاومت که باعث ترس صهیونیست‌ها شده، گفت: وقتی خانه‌های بی‌دفاع غیرنظامیان را جنگنده‌های اف 16 ارتش رژیم صهیونیستی بمباران می‌کنند، آیا انتظار دارند که ملت فلسطین بیکار بنشیند؟ خیر، ملت فلسطین همان امکانات ناچیز خود را برای مقابله با دشمن صهیونیست‌ به کار خواهد گرفت حتی اگر ارتش‌ها و گردان‌های صدها هزار نفری کشورهای عربی، هیچ واکنشی به دشمن صهیونیست نشان ندهند و در مقابله با ارتش صهیونیستی حتی به مرزهای فلسطین هم نزدیک نشوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۶
شاهد
شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۵۰ ب.ظ

سکوت مجامع جهانی در برابر جنایات اسراییل

سکوت مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر ادامه دارد
استفاده از گاز فسفر سفید و سارین در حمله زمینی به غزه/ آمار شهدای فلسطینی به 260 شهید رسید/ «بیت لاهیا» گورستان نفربرهای ارتش صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه حمله گسترده زمینی به نوار غزه را با بمباران شیمیایی مناطق مسکونی شروع کرد.

 به گزارش رجانیوز، نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی بامداد جمعه وارد غزه شده است که پیش از این جنگده های این رژیم با بمباران شیمیایی شرایط را برای حضور کم هزینه تر برای نظامیان ارتش صهیونیستی فراهم آوردند.

رسانه های خبری تصاویری از ساعات اولیه جنگ زمینی علیه غزه منتشر کردند که نشان می داد ارتش این رژیم برای پیشبرد عملیات زمینی در بیت حانون و منطقه شوکه در رفح از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

در همین حال هیثم ابو سعید فرستاده کمیساریای بین الملل در حقوق بشر در خاورمیانه و دبیر کل سازمان بین المللی حقوق بشر در سازمان ملل متحد  استفاده ارتش اسراییل از گاز شیمایی موسوم به گاز سفید و همچنین گاز سارین را تایید کرده است.

سلاح شیمیایی موسوم به گاز سفید که از ترکیب فسفر با اکسیژن به دست می آید عبارتند از یک ماده شمعی شفاف و سفید و مایع است که بویی شبیه به بوی سیر دارد و از فسفات ساخته می شود و با اکسیژن که ترکیب می شود به سرعت تولید آتش و دود سفید می کند.

زمانیکه منطقه ای به فسفر سفید آلوده می شود در خاک یا در عمق رودها و دریاها می ماند و حتی بر بدن ماهی ها نفوذ می کند و پوست و گوشت انسان را می سوزاند و فقط از بدن انسان استخوان می ماند.

گاز سارین نیز از گازهای اعصاب صنعتی مشابه حشره کشهای فسفاتی است.

حمله زمینی ارتش اسراییل آمار شهدا و زخمی های فلسطینی را افزایش داده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است در نتیجه حمله زمینی ارتش صهیونیستی تاکنون 37 نفر به شهادت رسیدند بنابراین در نتیجه 11 روز تجاوز به غزه آمار شهدای فلسطینی به 260 نفر رسیده است.

ارتش صهیونیست آماده پاسخ محکم مقاومت باشد

در همین حال سخنگوی حماس عملیات زمینی علیه نوار غزه را گامی نسنجیده ارزیابی کرد و بر آمادگی کامل حماس تاکید کرد.

 برهوم در اظهاراتش تاکید کرد که عملیات زمینی اسرائیلی در راستای بالا بردن روحیه سربازان و فرماندهان شکست خورده رژیم صهیونیستی در حمله کنونی به غزه صورت گرفت اما مقاومت پاسخ محکمی خواهد داد.

«سامی ابوزهری» دیگر سخنگوی حماس نیز بامداد جمعه و پس از آغاز عملیات زمینی ضمن احمقانه خواندن این حمله به خبرگزاری رویترز گفت: «این حمله رهبران حماس یا مردم فلسطین را نمی‌ترساند. ما به نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص تبعات جدی این حمله هشدار می‌دهیم.»

زمینگیر شدن صهیونیست ها در بیت لاهیا

چند ساعت پس از این اظهارات بود که شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام پیشروی به سمت غزه، در کمین های مقاومت فلسطین گرفتار شدند.

پایگاه خبری مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شمال و جنوب غزه، نیروهای مقاومت فلسطین به شدت با آنان درگیر شدند که این درگیری به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست انجامید.

به گفته این منابع، شدیدترین درگیری های صهیونیست ها و مقاومت فلسطین، در منطقه بیت لاهیا در شمال باریکه غزه همچنان در جریان است.

گردان های قسام، شاخته نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز در چندین اعلامیه نظامی، تاکید کرد که نیروهای قسامی، 5 مین ضد نفر را در مسیر عبور نظامیان رژیم صهیونیستی منفجر کردند که بر اثر آن، شماری از آنان کشته و زخمی شدند.

گردان های قسام تاکید کرد که نظامیان صهیونیست در کمین های مقاومت، گرفتار شدند و انفجار مین های ضد نفر به قطع شدن اعضای نظامیان زخمی منجر شد.

از سوی دیگر منابع رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که هفت تن از نظامیان این رژیم زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم است. این زخمی ها به بیمارستان برزلای در عسقلان منتقل شدند.

منابع بومی نیز از رسیدن بالگردها به محل درگیری و انتقال شماری از زخمی ها و کشته های اسرائیلی خبر دادند.

بر پایه این گزارش، در محور دیگری از درگیری ها در شرق خان یونس واقع در جنوب باریکه غزه، شماری از نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند.

منابع رسانه ای صهیونیستی از کشته شدن دو نظامی این رژیم در درگیری های شمال و جنوب غزه خبر دادند، اما واحد نظارت نظامی رژیم صهیونیستی که از فاش شدن شمار تلفات خود، بیمناک است، به سرعت اقدام به بستن شماری از پایگاه های خبری اسرائیلی کرد
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۶:۵۰
شاهد
جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۴ ب.ظ

اعمال شب قدر

اعمال شب‌های قدر بر دو نوع است:
اعمالی که در هر سه شب انجام می‌ شود و به اعمال مشترک معروف است و اعمالی که مخصوص هر یک از شب‌های مبارک نوزدهم، بیست و یکم و بیست ‌و سوم است.

اعمال مشترک:

۱) غسل کردن که بهتر است مقارن غروب آفتاب غسل کرده و نماز عشا با غسل خوانده شود.
۲) خواندن ۲ رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره‌ی توحید را خوانده و بعد از نماز هفتاد مرتبه گفته شود: اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ.
۳) قرآن مجید را باز کرده و در مقابل خود گذاشته و دعای زیر را بخوانید و بعد از آن حاجت خود را از خدا بخواهید.

 ۴) مصحف شریف (قرآن کریم) را بر سر گرفته و مناجات زیر را بخوانید و بعد از آن حاجت خود را از خدا بخواهید:

 ۵) زیارت بارگاه امام‌حسین(ع) و خواندن زیارت آن حضرت:

۶) احیا داشتن (بیدار ماندن و عبادت کردن) در این شب‌ها. در روایات بسیاری از پیامبر(ص) و معصومین(ع) نقل شده است هر کس شب قدر را احیا کند، گناهان او آمرزیده شود.
۷) فضیلت و پاداش بسیار دارد که صد رکعت نماز خوانده شود و بهتر است که در هر رکعت بعد از سوره‌ی مبارک حمد، ده مرتبه سوره‌ی توحید خوانده شود.
۸) خواندن دعای زیر و طلب بخشش و رحمت از خدا برای گشایش امور مسلمین و خلق خدا:


در این شب‌های مبارک، اعمال زیر نیز سفارش شده است:


۱) خواندن ۲ رکعت نماز برای سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در ظهور آن حضرت
۲) خواندن ۲ رکعت نماز برای شادی روح همه‌ی درگذشتگان و اسیران خاک و ۲۵ بار گفتن ذکر "اللهم اغفرلی لجمیع المومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات"
۳) خواندن ۲ رکعت نماز تقدیم به اهل بیت پیامبر(ص) و خواندن دعای توسل
۴) خواندن ۲ رکعت نماز حضرت زهرا(س): در رکعت اول بعد از حمد صد مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره توحید
۵) خواندن سوره‌های مبارک دخان و قدر

اعمال شب نوزدهم:

۱) صد مرتبه گفته شود: "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه"
۲) صد مرتبه گفته شود: "اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ"
۳) خواندن دعاهای زیر:



اعمال شب بیست و یکم:

۱) خواندن دعای جوشن‌کبیر
۲) خواندن دعای زیر:


اعمال شب بیست و سوم:

۱) خواندن سوره‌های مبارک عنکبوت، روم و دخان
۲) هزار مرتبه خواندن سوره‌ی قدر
۳) خواندن دعاهای جوشن‌کبیر، مکارم‌الاخلاق و افتتاح
۴) خواندن دعای فرج

"أَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنْ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فِی هذِهِ السَّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَة وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلِیلاً وَعَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِیها طَوِیلاً َ"


۵) خواندن ۸ رکعت نماز و طلب استغفار و دعا برای خلق خدا .








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۹:۳۴
پاسدار 313
جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۱ ب.ظ

عکس کشته شدن فجیع کودکان در غزه






امام خامنه ای:


آمریکا حقوق بشر میداند یعنی چه؟!!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۱
شاهد


در قضیه‌ی حمایت از فلسطین - این یک مثالی است میخواهم بزنم - هیچ کشور و هیچ دولتی به گرد جمهوری اسلامی نرسید. این را همه‌ی دنیا تصدیق کردند. جوری شد که بعضی از کشورهای عربی از ناراحتی دادشان بلند شد، گفتند ایران دارد برای مقاصد خود اینجا تلاش میکند! البته فلسطینی‌ها به این حرف اعتنائی نکردند. از جمله در قضیه‌ی غزه - در این جنگ بیست و دو روزه‌ی چند ماه قبل - جمهوری اسلامی در همه‌ی سطوحش؛ از رهبری و ریاست جمهوری و مسئولین گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و کمک و سپاه و غیره، همه در خدمت برادران فلسطینیِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند. در بحبوحه‌ی این حرفها، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند!؟ بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی!؟ اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۷:۵۹
شاهد
سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۰ ق.ظ

سگ هار منطقه!




ر روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات وحشیانه‌ی خود به مردم بیگناه غزه را آغاز کرده است. این جنایات جدید اشغالگران قدس، موضوعی بود که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر شاعران با ایشان، به آن اشاره کردند: «در یک نقطه‌اى از دنیا یک نفر کشته میشود، بلکه گاهى یک حیوان کشته میشود، جنجال به پا میکنند؛ حالا در حمله‌ى به غزّه مثلاً فرض بفرمایید که الان چند روز است هواپیماها میروند، شاید بیش از صد نفر - که تعداد زیادى‌شان کودک و بچّه‌هاى مظلوم و معصومند - کشته شده‌اند، اصلاً برایشان اهمّیّت ندارد. کاش فقط اهمّیّت نداشت؛ آمریکا و انگلیس - آن‌طور که در خبرها خوانده‌ایم - گفته‌اند که از این حملات حمایت هم می‌کنند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۷:۵۰
شاهد