عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان

۳۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۵۶ ق.ظ

زندگی نامه شهید باغبانی



شهید هادی باغبانی در سال 1362 در روستای دار بدین روشن بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر متولد شد. وی فرزند سوم خانواده بود. پدرش که کارمند راه‌آهن بوده بعد از تولد هادی، به بندر ترکمن منتقل شد و هادی دوران کدوکی خود را تا 6 سالگی در بندر ترکمن گذراند.

پس از انتقال پدر به فیروزکوه، هادی درسش را در فیروزکوه ادامه داد و پس از پایان دوره متوسطه، در رشته حسابداری در دانشگاه فنی کرج پذیرفته شد اما پس از مدتی تغییر رشته داده مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات اجتماعی را از دانشگاه بوعلی تهران اخذ کرد. 

علاقه هادی به هنر و به خصوص مستندسازی موجب شد که به این راه کشیده شود. او سابقه چند سال فعالیت مستندسازی در حوزه هنری، روایت فتح و صداوسیما داشت و این سال‌ها با اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی همکاری می‌کرد.

پدر این شهید بزرگوار بعد از بازنشستگی به ‌اتفاق خانواده به بابلسر عزیمت کرد اما هادی برای کار و تحصیل در تهران ماند. شهید باغبانی، در سال 1388 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر به نام رضوانه است که در هنگام شهادت پدر تنها 3 سال داشت. 

شهید هادی باغبانی، خبرنگار و مستندسازی بود که از ابتدای نبرد سوریه به همراه یک گروه از مستندسازان ایرانی برای ثبت دقیق جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها در این کشور حضور پیدا کرده بود، در تاریخ 28 مرداد 92، در آخرین جنایت گروه‌های تروریستی مخالفان حکومت بشار در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید هادی باغبانی ابتدا در تاریخ 30 مرداد 92، در محل سکونت سابق وی در محله حکیمیه تهران و سپس در تاریخ 31 مرداد سال 92، در زادگاه وی، شهرستان بابلسر و با حضور گسترده و حماسی امت حزب‌الله تشییع و در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع پیکر این شهید فرهنگی، تعدادی از مسئولان ارشد استانی، نظامی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۵۶
شاهد

 عکس زیر دست‌نوشته‌ای است که امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در گرامیداشت یاد شهید «هادی باغبانی» که سال گذشته به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید، مرقوم فرموده‌اند.



دست‌نوشته امام خامنه‌ای برای شهید «باغبانی»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۵۳
شاهد




پناهیان در سالگرد شهادت هادی باغبانی:
علیه تکفیری‌ها و غربزده‌ها یکجا باید قیام کرد/ تا بساط غرب‌زدگی در این منطقه برچیده نشود، مطمئن باشید سرهای بریده در منطقه زیاد خواهد بود

پناهیان: حضرت امام در ماه‌های پایانی عمرشان 10 مرتبه از کلمه منافقین در کنار لیبرال‌ها استفاده کردند تا این حماقت را برطرف کنند که لیبرال‌ها از منافقین و تروریستهای ددمنشانه جدا نیستند. اگر قرار است فیلمی در دفاع از مظلومان منطقه ساخته شود و در آن جریان لیبرال دموکراسی و نظام سلطه محکوم نشود، خیانت به شهدا است. نغمه‌های شوم غربزدگی باید با خون این شهدا پاک شود و اگر می‌بینید جوانان در اوج مظلومیت به دست تکفیری‌ها کشته می‌شوند تردید نکنید به دلیل نفوذ همین جریان لیبرال‌ها در داخل کشور ما است که اگر این جریان به این کشور نفوذ نداشت ما امروز به قدرتی رسیده بودیم که می‌توانستیم منطقه را نجات دهیم.

فرازهایی از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید هادی باغبانی (مستندسازی که در سوریه به شهادت رسید) که با مشارکت مرکز مستندسازی حقیقت در حوزۀ هنری برگزار شد را در ادامه می‌خوانید:

امام همیشه لیبرال‌ها و منافقین را کنار هم یاد می‌کردند

 -اوایل انقلاب جریان نهضت آزادی به عنوان ستون پنجم دشمن شناخته می‌شد. نهضت آزادی که با حکم حضرت امام و توصیه بعضی از آقایان این فرصت را پیدا کره بود که عملاً مملکت دست آنها باشد بلایی را سر کشور آورد که پرونده آنها برای همیشه بسته شد اما نهضت آزادی تنها یک جریان سیاسی نبود بلکه یک تفکر وابسته به غرب بود که هنوز هم به صورتهای مختلف وجود دارد.

اینکه چرا در یک مجلس بزرگداشت شهید، آن هم شهید باغبانی که شهید اسلام حساب می‌شود، از تاریخچه شوم غربزدگی حرف می‌زنم به این دلیل است که نباید ساده‌انگاری کنیم و باید نفوذ دشمن را در میان خودمان از بین ببریم.

 -خط ارتباط تروریستها و لیبرالها را می‌توان در سخنان حضرت امام(ره) دید. ایشان به طور کلی در صحیفه خود 11 مرتبه از کلمه لیبرال و لیبرال‌ها استفاده کردند که 10 مرتبه از آن به مربوط به سال آخر عمرشان می‌شود. در واقع حضرت امام از غربزده تحت عنوان لیبرال‌ها 10 بار پس از انقلاب و در ماه‌های پایانی حرف زدند و تمام دفعاتی که این کلمه را به کار بردند در کنار آن از کلمه منافقین هم استفاده کردند. در یکی از آنها منافقین را توضیح می‌دهند و می‌‌گویند همان منافقینی که سر پدری را سر سفره افطاری کنار زن و بچه‌اش گوش تا گوش می‌برند و منظور از منافقین تروریست‌هایی خونریزی هستند که همین الان هم در منطقه جنایت می‌کنند. امام اواخر عمر شریفشان به شدت نگران نفوذ لیبرال‌ها و غربزده ها در مملکت بودند.

  -امام راحل به ما آموخت که لیبرال‌ها و منافقین و تروریست‌ها و تکفیری‌ها از هم جدا نیستند و این تصور غلطی است که تکفیری بودن وحشی‌گری است اما در غربزدگی وحشی‌گری نیست. اولا تروریست‌های وحشی دست ساخت غربی‌ها هستند، ثانیا غربزده‌ها فرصت گیرشان بیاید بدتر هم عمل خواهند کرد.

  -یادمان می‌آید که پای تشیع‌جنازه شهدایی که از کردستان می‌آمدند شعار مرگ بر لیبرال را سر می‌دادیم و امروز هم پا تشیع شهدایی مثل شهید باغبانی باز باید مرگ بر لیبرال گفت. تکفیری‌ها و داعشی‌های جنایت‌کار که تکلیف‌شان معلوم است و خود غربی‌ها اعلام کردند تکفیری‌ها ولیده شوم جامعه غربی و آمریکایی هستند، این لیبرال‌ها و جریان‌های غربزده هستند که باید رسوا شوند.

- کسانی که 8 سال در مسندهای کلیدی کشور و قبل و بعد از آن نغمه‌های غربی‌گرایی سر می‌دادند خجالت نمی‌کشند؟ حضرت امام در ماه‌های پایانی عمرشان 10 مرتبه از کلمه منافقین در کنار لیبرال‌ها استفاده کردند تا این حماقت را برطرف کنند که لیبرال‌ها از منافقین و تروریستهای ددمنشانه جدا نیستند.

اگر جریان لیبرال در کشور ما نفوذ نداشت، امروز به قدرتی رسیده بودیم که می‌توانستیم منطقه را نجات دهیم

  -اگر قرار است فیلمی در دفاع از مظلومان منطقه ساخته شود و در آن جریان لیبرال دموکراسی و نظام سلطه محکوم نشود، خیانت به شهدا است. نغمه‌های شوم غربزدگی باید با خون این شهدا پاک شود و اگر می‌بینید جوانان در اوج مظلومیت به دست تکفیری‌ها کشته می‌شوند تردید نکنید به دلیل نفوذ همین جریان لیبرال‌ها در داخل کشور ما است که اگر این جریان به این کشور نفوذ نداشت ما امروز به قدرتی رسیده بودیم که می‌توانستیم منطقه را نجات دهیم.

- امروز وزیر اسبق خارجه آمریکا می‌گوید داعشی‌ها را آمریکایی‌ها در منطقه درست کرده و اینها دقیقاً کاری را می‌کنند که منافقین در کشور خودمان انجام می‌دادند همین سر بریدن‌ها توسط منافقینی انجام می‌گرفت که مورد حمایت لیبرال‌ها بودند.

- این مجلس در مکانی به نام حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و من از مسئولین سازمان تبلیغات، مسئولین سازمان صداوسیما، مدیران و همه دانشجویانی که روزی امام گفته بود اگر مسئولین وظیفه‌شان را در جهت ریشه‌کن کردن تفکر لیبرالی انجام ندادند شما خودتان این کار را انجام دهید و باید پرسید امروز چقدر وظیفه‌مان را در جهت ریشه‌کن کردن تفکر لیبرالی انجام داده‌ایم؟ چقدر فضای فرهنگی و دانشگاهی را از غرب‌زدگی پاک کرده‌ایم؟

- پای تشیع پیکر شهدا می‌شود این حرف‌ها را زد. خون شهید باغبانی تازه است چرا که هنوز در مناطقی که این شهید حضور داشته، نبرد ادامه دارد و کسی که در مجلس این شهید می‌آید نمی‌تواند حساب او را از 2500 کودکی که به جرم محبت اهل بیت(ع) در سوریه سر بریده شده اند، جدا کند.

- برای اینکه کسی فکر نکند این مجلس سیاسی است و تفکر امام تنها برای دوره‌ای خاص بوده است، باید بگویم ظلم است کسی که فکر کند این حرف‌ها تنها برای یک دولت است و برای دولت دیگر نیست و خیانت است اگر کسی فکر کند مخاطب این حرف‌ها مثلاً مربوط به وزیر ارشاد است و مربوط به حوزه هنری نیست و باید از همۀ مسئولان فرهنگی پرسید در یک سال گذشته چقدر از فیلم‌های مملکت ما مربوط به مظلومان منطقه بوده است و در این راستا فیلم ساخته شده است؟

غربزده‌ها ستون پنجم صهیونیست‌هایی هستند که در غزه دست به این جنایات زدند/ علیه تکفیری‌ها و غربزده‌ها یکجا باید قیام کرد

- دست کسانی که با کار هنری به حمایت از مظلوم می‌شتابند را باید بوسید. کارهای مستند خوبی انجام شده است ولی یک حقیقت از فیلم مستند تا بخواهد به سینما تبدیل شود نیاز به یک سیر تحول دارد اما در سینمای ما این سیر تحولی خیلی کند صورت می‌گیرد و اساساً نشانه‌ای از سیر تحول دیده نمی‌شود.

- کسانی که زندگی آنها از حقوق انقلاب اسلامی تهیه می‌شود، نباید اینقدر به زندگی بچسبند. علیه تکفیری‌ها و غربزده‌ها باید یکجا قیام کرد. غربزده‌ها ستون پنجم صهیونیست‌هایی هستند که در غزه دست به این جنایات زدند و غربزده‌ها روسیاه‌تر از آن هستند که کسی بخواهد از آنها دفاع کند.

- غربزده‌ها برای ما فرقی با تکفیری‌ها و داعشی‌ها ندارند و این را امام راحل به ما یاد داده است. این افراطی‌های جنایتکار برای ما هیچ فرقی با لیبرال‌ها نمی‌کنند. هر دو لبه یک قیچی هستند برای از بین بردن خط میانه‌ای که مظلومانه در حال مقاومت است. مگر اینکه کسی در اثر ساده‌لوحی و سطحی‌نگری دچار غربزدگی شده باشد که او هم ناخواسته دارد جبهۀ تروریست‌های خون‌آشام را تقویت می‌کند. همان‌طوری که در فتنۀ 88 دیدید چگونه تروریست‌ها به کمک غربزده ها آمدند و در آشوبهای آنها حضور پیدا کردند.

تا بساط غرب‌زدگی در این منطقه برچیده نشود، مطمئن باشید سرهای بریده در منطقه زیاد خواهد بود/ دوربین‌ها را در دست بگیرید...

افسوس که فرصت‌سوزی‌های انجام شده در باب از بین بردن تفکر غرب‌گرایی، ما را عقب نگه داشته است. فرصت دفاع مقدس از دست رفت و ما با غرب‌زده‌ها تسویه حساب نکرده‌ایم. همین لیبرالیسم غربی بود که این همه جوانان ما را در جنگ از ما گرفت ولی بلافاصله غرب‌زده‌ها و لیبرال‌منش‌ها پس از جنگ دُم درآوردند. فرصت سوریه از دست رفت، فرصت عراق نیز دارد از دست می‌رود و این همه داعشی‌ها جنایت کردند و ما هنوز برای اینکه بچه‌های‌مان را بتوانیم با سواد ببینیم باید در امتحانات‌شان آموخته‌های لیبرالیسم را پس بدهند تا مدرک بگیرند. تا بساط غرب‌زدگی در این منطقه برچیده نشود، مطمئن باشید سرهای بریده در منطقه زیاد خواهد بود. به همین دلیل دوربین‌ها را در دست بگیرید، تفکرتان را حرکت دهید تا در این زمینه کار کنید. فرصت غزه هم در حال از دست رفتن است و باید کاری کرد.

- هیچ‌کس با هیچ‌کس در این کشور و جامعه اسلامی دشمنی ندارد و ما تنها با کسانی که با افکار پوسیدۀ غرب‌گرایانه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، مخالف هستیم. اگر نظام سلطه سرنگون شود و اگر این تفکر لیبرال دموکراسی را ریشه‌کن کنیم، یک روزه تمام جریان تکفیری در منطقه ریشه‌کن خواهد شد. همانطور که تکفیری‌ها برای خودشان تجاوز به نوامیس مردم و‌ سربریدن کودکان را مجاز می‌دانند، لیبرال دموکراسی هم حمایت از این جنایت‌کاران تکفیری را برای حفظ خودش مجاز می‌داند. ما از خون شهدای خود نمی‌گذریم، چرا که آنها همان کسانی هستند که دانشمندان هسته‌ای ما را به سهولت شهید می‌کنند و امیدوارم همه هنرمندان، اهالی رسانه و مبلغان به این شهید عزیز (هادی باغبانی) تأسی کنند و دفاع از مظلوم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۴۷
شاهد
شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴ ب.ظ

حجاب خون بهای شهیدان است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۴
شاهد
جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳ ب.ظ

بیانات معنوی استاد پناهیان 5 :

بیانات معنوی استاد پناهیان 5 : 

نگرانی، وجود انسان را افسرده و نابود می کند و برای روح و جسم انسان ضررهای فراوان دارد؛ ولی نگرانیهای صحیح معنوی، موجب آرامش و سلامت روح و جسم انسان هم هست . یکی از نگرانیهای ارزشمند معنوی، نگرانی از عاقبت به خیری است. این نگرانی موجب حفاظت از جانب خداوند متعال می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۳۳
پاسدار 313
جمعه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ب.ظ

بیانات معنوی استاد پناهیان 4 :

بیانات معنوی استاد پناهیان 4 : 
محبت به دیگران علامت کم شدن خود خواهی است. هر چه دایره محبت از دوستان و آشنایان فراتر رود و غریبه ها حتی دشمنان را فرا گیرد از خودخواهی بیش تر فاصله گرفته ای . و هر چه از خود بیش تر فاصله گیری به خدا نزدیک تر شده ای. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۰۶
پاسدار 313
پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱ ب.ظ

بیانات معنوی استاد پناهیان 3 :

بیانات معنوی استاد پناهیان 3 :

اگر خدا فقط دستور به ترک دنیا را داده بود کار راحت تر بود اما مشکل اینجاست که هم دستور به زندگی کردن داده اند و هم دستور به دل نبستن؛ هم دستور به کسب درآمد و هم دستور به کسب فضیلت؛ هم دستور به حسن معاشرت داده اند؛ هم دستور به گوشۀ عزلت. و این کار را سخت تر می کند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۵۱
پاسدار 313
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ب.ظ

بیانات معنوی استاد پناهیان 2 :

بیانات معنوی استاد پناهیان 2 : 


مواظب باشیم دلمان جایی نرود که اگر رفت بازگداندنش کار سختی است و گاهی محال است. اگر برگردد معمولا مجروح و معلول باز میگردد.
باید مراقب باشیم، دل آدم سر به هوا و خیلی عاشق پیشه است و خیلی سریع انس می گیرد. اگر غفلت کنیم ، میرود و خودش را به چیزهای بی ارزش وابسته میکند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۸
پاسدار 313
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۳ ب.ظ

بیانات معنوی استاد پناهیان « اول »

بیانات معنوی استاد پناهیان1 :


اگر کسی به شما قولی داد، وفایش را از خدا بخواه!
اگر کسی به تو خیانت کرد، جبرانش را از خدا بخواه!
اگر کسی به شما خدمتی کرد، تشکرش را از خدا بکن.
البته از خود افراد هم وفا و جبران بخواه، و از خود افراد هم تشکر بکن. ولی همیشه طرف اصلی خودت را خدا بدان که تو را دوست دارد!!!!!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۳
پاسدار 313
جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۱۳ ب.ظ

توصیه آیت الله حق شناس پیرامون نماز

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۳
شاهد