عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ب.ظ

روضه عشق با صدای شهیدمجتبی علمدار

روضه عشق با صدای  علمدار 



بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا . بر دلم ترسم بماند آروز کربلا.
نجوای عاشقانه شهید علمدار برایم بسیار شنیدی بود. شهدا ما در حوالی کربلا بودند و در حسرتش می سوختن وقتی شهید علمدار می گفت : « تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا » ، حس می کردم با تمام وجود داشت میخوند.
شهدای ما چه بزرگ مردانی بودن با دلهای آسمانی که حدیث عشق رو با تمام وجود خوندن . چه زیبا زمزمه کرد شهید علمدار: « یا حسین و حسین جااااااااااااااااااااااااااانم فدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایت یا حسیــــــــــــــــــــــن »
خدایا به حق حسین (علیه السلام ) شهدای ما رو با شهدای کربلا محشور فرما.






حجم: 672 کیلوبایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۲۲:۴۸
پاسدار 313
سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۵۴ ق.ظ

حسینیه دل : شب عاشورا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۴
پاسدار 313
دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ب.ظ

راز چشمه حرم حضرت ابوالفضل(علیه السلام )

راز چشمه حرم حضرت ابوالفضل ( علیه السلام )

شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.



اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.از ۵۰ سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت ۱۰ روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.

این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.


منبع :  باشگاه خبرنگاران 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۴:۰۴
پاسدار 313
دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۳۹ ق.ظ

حسینیه دل . شب نهم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۰۹:۳۹
پاسدار 313
شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷ ب.ظ

حسینیه دل : شب هشتم محرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۷
پاسدار 313
جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶ ب.ظ

حسینیه دل : شب هفتم محرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۶
پاسدار 313
پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ب.ظ

حسینیه دل : شب ششم محرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۳ ، ۲۳:۴۵
پاسدار 313
چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵ ب.ظ

حسینیه دل : روضه شب پنجم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۵
پاسدار 313
سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۳ ب.ظ

حسینیه دل : روضه شب چهارم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۳ ، ۲۳:۱۳
پاسدار 313
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۳ ، ۲۳:۳۳
پاسدار 313