عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان
يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۹ ق.ظ

چرا نماز می خوانیم؟(1)

چرا نماز می خوانیم؟

در مقدمه عرض شد که خیلی فرق است بین کسی که می داند چرا باید نماز بخواند ، وکسی که نسبت به این موضوع دغدغه ای ندارد. .و در مورد اهمیت تفکر در اسلام عرض شد که اکثر عبادت بزرگان دین تفکر بوده است.

اما بپردازیم به سوال اساسی :

چرا خداوند نماز را واجب کرده است؟

واقعیت امر اینه که خیلی ها که سختشونه که نماز بخونند ، آدم های بدی نیستند. واقعا نمیدونند چرا باید نماز بخونند.     خدایا !ما که تو را همه جوره قبول داریم ، چرا باید روزی پنچ بار کارت بزنیم درب خانه خدا که ، من خدا را قبول دارم؟!

خیلی خوبه که برای انسان این سوال پیش بیاد ، اما راز نماز  در شناخت خود انسان است. اگر انسان رو بشناسیم ، دیگه این سوال خود به خود جوابش میاد.

انسان خیلی فراموشکاره ، دایما نیاز به تذکر داره. انسان اینقدر زود همه چیز رو یادش میره که خداوند در قرآن می فرماید : وقتی در کشتی در حال غرق باشد ، خدایش را با تضرع می خواند اما به محض نجات همه چیز را فراموش کرده وکفر می ورزد.

نماز قراره که دایما به ما یادآوری کنه! لذا خداوند در آیات ابتدایی سوره طه دلیل نماز را یادآوری بیان میکند ومی فرماید:

(اقم الصلاة لذکری) نماز را به پا دار برای اینکه به یاد من باشی!

همه جای دنیا در پادگان های نظامی ، یک برنامه ای است به نام (صبحگاه) ، که همه سربازان جمع می شوند و فرمانده می ایستد و اعلام بشین و برپا میکند.

تا حالا فکر کردید چرا هر روز باید این برنامه اجرا شود؟

فرمانده با اجرای صبحگاه میخواهد به سرباز تذکر دهد که یادت باشد من فرمانده ام تو سربازی! گفتم بشین ، باید بشینی.

گفتم: برپا ، باید بایستی. واگر در میدان جنگ گفتم: برو روی مین، باید بروی روی مین!

خدا برای ما یک صبحگاه و ظهر گاه و شامگاه برنامه ریزی کرده که ما یادمون باشه که او مولا است و ما عبدیم. هر چی گفت باید اطاعت کنیم. یادمون نرود.

از بعضی ها وقتی پرسیده بشه چرا نماز نمی خونن ؟ در جواب میگن مگه ما هر چی از خدا خواستیم خدا به ما داده که ما هم هرچی میگه گوش کنیم!

یا مثلا بعضی ها به خدا میگن اگر فلان مشکل ما رو حل کنی ، قول میدهم نماز بخوانم!

ریشه این حرف ها در همین است که نمیدونن اصلا نماز برای تذکر است.

حتما این آدم ها وقتی بروند سربازی ، به فرمانده میگن ، جناب فرمانده! شما موهای من رو شانه کن ، من هم تو میدون جنگ قول میدهم هر چی بگی انجام بدهم!!

اقم الصلاة لذکری



ادامه دارد

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۱
شاهد

چرا نماز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی