عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان

یکی از صالحین وارد مصر شد و آهنگری را ملاقات کرد که با دست خود آهن سرخ شده را از کوره بیرون می آورد و حرارت آهن به او صدمه نمی رساند . فهمید که باید این مرد از اوتاد باشد . پیش آمد سلام کرد و گفت : ای بنده خدا ! به حق آن کسی که به تو این کرامت را داده است در حق من دعایی بنما . آهنگر گفت : درباره من به خطا گمان کردی . آنگونه که تو فکر می کنی من نیستم و خود را از صالحین نمی دانم . این کرامت هم که می بینی ماجرایی دارد . 

روزی در همین دکان مشغول کار بودم که زنی صاحب جمال که مانندش را ندیده بودم بر من وارد شد و از فقر و پریشانی خود شکایت نمود و حاجتی داشت . من گفتم : اگر مراد مرا می دهی حاجتت را برآورده سازم . گفت : ای مرد از خدا بترس من اهل این عمل نیستم .

گفتم : پس من هم حاجت تو را برآورده نمی کنم . آن زن با حال پریشانی رفت . بعد از چندی برگشت و گفت : ضرورت مرا به اینجا کشانده تا تو را اجابت کنم . در آن حال آن زن را برداشته و به خانه رفتم و درب خانه را قفل کردم . زن گفت : چرا درب خانه را قفل کردی ؟ گفتم : ترسیدم مردم از حالم با خبر شوند . گفت : چرا از خدا نمی ترسی ؟ گفتم : خدا غفور و مهربان است . 

چون نزدیکش رفتم دیدمش چون شاخه ریحان که از باد تند مضطرب شود  در اضطراب افتاد و سیلاب اشک از چشمش جاری شد . گفتم : چه شده است ؟ گفت : از خدای خود می ترسم که حاضر و ناظر بر ماست . گفت : ای مرد اگر دست از من بر داری ضمانت می کنم که خدا آتش دنیا . آخرت را بر تو حرام کند . 

کلام آن زن در من اثر کرد و دست از مقصود خویش کشیدم . و گفتم : ای زن برو به سلامت که تو را از ترس خدا رها کردم . آن زن خوشحال و مسرور به خانه اش برگشت . آن شب در خواب دیدم مخدره ای  که تاجی از یاقوت به سر داشت به من فرمود : خدا جزای خیرت دهد . گفتم : شما کیستید ؟ فرمود : مادر آن زنی که  نزد تو آمد و او را از ترس خدا ترک کردی . خدا تو را به آتش دنیا و آخرت نسوزاند .  گفتم : آن زن از کدام فامیل بود ؟ گفت : از نسل رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم . پس حمد خدا را به جا آوردم و از آن روز آتش به من ضرری نمی رساند .

لمن خاف مقام ربه جنتان 

برای کسی که از مقام خدا بترسد دو بهشت است 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی