عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان

۱۷۹ مطلب توسط «شاهد» ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۰۸ ب.ظ

عنایت امام زمان به شیخ مفید در اصلاح فتوا





در زمان غیبت صغری شخصی خدمت شیخ مفید (از فقهای بزرگ شیعه) رسید وسوال کرد :زنی حامله مرده اما حامله است واحتمال می دهیم حملش زنده باشد ، آیا باید شکم زن را شکافت تا طفل را بیرون بیاوریم یا همانگونه خاک کنیم ؟
شیخ بعد از بررسی ادله فتوا داد که با همان حمل زن را دفن کنید.
گذشت تا چند سال بعد همان مرد خدمت شیخ مفید رسید و درحالی که دست بچه ای در دستش بود از شیخ مفید برای فتوای آن روز تشکر کرد و گفت: در اثر آن فتوای شما که فرمودید ، بچه را دربیاورید ، این بچه زنده ماند و امروز از شیعیان علی علیه السلام شده است.
شیخ مفید متعجب پرسید :من که فتوا دادم آن زن را با طفل دفن کنید؟!
آن مرد گفت : بله اما همان روز که من میخواستم برگردم ، پیکی سراغ من آمد و گفت  که من از طرف شیخ مفید آمده ام تا بگویم که نظر او عوض شده و اول باید بچه از شکم مادر خارج شود.
شیخ مفید با تعجب گفت : من کسی را نفرستادم!!
اما شیخ مفید بلافاصله متوجه جریان شد و فهمید که آن شخص نماینده صاحب الزمان (علیه السلام) بوده است.
از آن روز شیخ مفید تصمیم گرفت دیگر فتوا ندهد وگفت ما که در احکام شرعی اشتباه می کنیم اهلیت فتوا نداریم.
درب خانه خود را بست و به هیچ استفتایی پاسخ نمی داد .
مدتی گذشت تا توقیعی از ناحیه امام زمان برای او آمد : (بر شماست به فتوا دادن وبرماست به اینکه نگذاریم شما اشتباه کنید ، ما هرگز شما را فراموش نمی کنیم و در رسیدگی به امور شما کوتاهی نمی کنیم ، پس شما هم تقوا پیشه کنید و مارا در این امر یاری کنید.)
از آن پس شیخ مفید دوباره به مسند فتوا نشست.
 





در زمان شیخ مفید، شخصی از روستایی به خدمت ایشان رسید و سوال کرد: زنی حامله فوت کرده و حملش زنده است، آیا باید شکم زن را شکافت و طفل را  بیرون آورد و یا به همان حالت او را دفن کنیم؟

شیخ فرمود: با همان حمل، زن را دفن کنید.

آن مرد برگشت. ولی متوجه شد، سواری از پشت سر می‌تازد و می‌آید، وقتی نزدیک او رسید، گفت: ای مرد! شیخ مفید می‌گوید: شکم آن زن را بشکافید و طفل را بیرون بیاورید، بعد او را دفن کنید.

مرد روستایی همان کار را کرد. پس از مدتی، ماجرای آن سوار را برای شیخ مفید نقل کردند.

شیخ فرمودند: من کسی را نفرستاده بودم. معلوم است آن شخص، نماینده حضرت صاحب الزمان علیه‌السّلام بوده‌اند، حال که ما در احکام شرعی اشتباه می‌کنیم، همان بهتر که دیگر فتوا ندهیم. لذا در خانه خود را بست و بیرون نیامد اما از ناحیه مقدسه حضرت صاحب الزمان علیه‌السّلام توقیعی برای شیخ صادر شد: بر شماست فتوا دادن و بر ماست که نگذاریم شما در خطا واقع شوید.

با صدور این توقیع، شیخ مفید بار دیگر به مسند فتوا نشست. (معلم، سید جواد، برکات حضرت ولی عصر(ع)، انتشارات تکسوار حجاز، چاپ یازدهم، 1383، ص216)

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920907000963#sthash.gJpUBQGe.dpuf

در زمان شیخ مفید، شخصی از روستایی به خدمت ایشان رسید و سوال کرد: زنی حامله فوت کرده و حملش زنده است، آیا باید شکم زن را شکافت و طفل را  بیرون آورد و یا به همان حالت او را دفن کنیم؟

شیخ فرمود: با همان حمل، زن را دفن کنید.

آن مرد برگشت. ولی متوجه شد، سواری از پشت سر می‌تازد و می‌آید، وقتی نزدیک او رسید، گفت: ای مرد! شیخ مفید می‌گوید: شکم آن زن را بشکافید و طفل را بیرون بیاورید، بعد او را دفن کنید.

مرد روستایی همان کار را کرد. پس از مدتی، ماجرای آن سوار را برای شیخ مفید نقل کردند.

شیخ فرمودند: من کسی را نفرستاده بودم. معلوم است آن شخص، نماینده حضرت صاحب الزمان علیه‌السّلام بوده‌اند، حال که ما در احکام شرعی اشتباه می‌کنیم، همان بهتر که دیگر فتوا ندهیم. لذا در خانه خود را بست و بیرون نیامد اما از ناحیه مقدسه حضرت صاحب الزمان علیه‌السّلام توقیعی برای شیخ صادر شد: بر شماست فتوا دادن و بر ماست که نگذاریم شما در خطا واقع شوید.

با صدور این توقیع، شیخ مفید بار دیگر به مسند فتوا نشست. (معلم، سید جواد، برکات حضرت ولی عصر(ع)، انتشارات تکسوار حجاز، چاپ یازدهم، 1383، ص216)

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920907000963#sthash.gJpUBQGe.dpuf
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۸
شاهد

یکی از تصورات غلط و عامیانه نسبت به ظهور حضرت این است که وقتی امام زمان می آید ، با شمشیر همه مسایل را حل می کند .

این نگاه لوازم فاسد بسیاری دارد از جمله اینکه ، مگر وقتی دست علی ابن ابیطالب (علیه السلام) را بستند ، ایشان نمی توانستند از شمشیر استفاده کنند ؟

گویی نعوذ با الله خدا به حضرت خواهند فرمود : (دیگر حوصله مان سر رفته است ، هر چه صبر ومدارا کردیم، نشد ، حالا دیگر بروید و مساله را باشمشیر حل کنید!!)

اگر بنا باشد ، نقش اصلی ظهور را شمشیرحضرت ایفا کند ، آن وقت معنای زمینه سازی برای ظهور چه می شود؟

اساسا این نوع تصویر از امام زمان (علیه السلام) که او را فقط با شمشیرش بشناسیم ،  نوعی نگرانی حتی در بین منتطران و مومنین ایجاد می کند که اگر ایشان ظهور کنند ، گردن ما گنه کار ها را خواهند زد !

در صورتی که امام زمان (عجل الله فرجه) که نمی آید مومنین و مستضعفین از انسانها را بکشد، بلکه بسیاری از گنه کارها با آمدن ایشان ، آدم های خوبی می شوند. این حرف ها نگرش مومنین به حضرت را خراب کرده بود چه رسد به کسانی که خارج از جرگه مباحث دینی هستند؟

اما این حرف ها هم به این معنا نیست که در قیام حضرت ، از جنگ و شمشیر خبری نیست ، بلکه طبق روایات ظهور از جمله روایت امام باقر علیه السلام حضرت فقط هشت ماه شمشیر به دوش  کشت و کشتار خواهد کرد.

اما کشتن چه کسانی؟ در دعای ندبه می خوانیم : وقطعت دابر المستکبرین

بله، شمشیر حضرت برای مستکبران که هیچ زبانی جز زور نمی فهمند و جز با گردن شکسته سر طاعت در برابر اوامر الهی فرود نمی آورند  ، کار ساز است.

برای ترساندن مستکبران و تامین امنیت جامعه ، شمشیر عدالت یک اصل اساسی به حساب می آید.

اما آنچه که حکومت مهدوی به آن متکی است ، عبارت از ایمان وبصیرت مردم و اتمام حجت حضرت با مستکبران و  مردم عالم است .

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۳۸
شاهد
يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۰۱ ب.ظ

سن عاشقی پایین اومده!

 

 

یه پسربچه ایرانی رو آوردیم که ازش حرف بکشیم ، خیلی کم سن وسال بود .بهش گفتم : مگه سن سربازی توی ایران 18 سال تمام نیست؟

سرش رو به علامت تایید تکان داد. بعد هم مسخره اش کردم و گفتم : ((شاید به خاطر جنگ ، خمینی کارش به جایی رسیده که دست به دامن بچه ها شده!))

جوابش خیلی من رو اذیت کرد . گفت : ((سن سربازی پایین نیومده ، سن عاشقی پایین اومده))

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۱
شاهد
جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۳ ب.ظ

چرا نماز می خوانیم (2)

چرا نماز می خوانیم؟

در نوشته گذشته (11خرداد) عرض شد که نماز نقش یاد آوری برای انسان دارد . یادآوری اینکه حواسمان باشد که ما بنده ایم و او مولای ماست. درست مثل فرمانده ای که به سر باز هایش (بشین) و (برپا) میدهد ، خداوند هم با واجب کردن عملیات نماز ؛ شامل رکوع وسجود و قرایت و.... می خواهد به ما یاد آوری کند . کما اینکه در قرآن صراحتا می فرماید : اقم الصلاة لذکری.

اما دلیل دوم نماز خواندن

دلیل دوم نماز خواندن اینه که اصلا ، اصلی ترین کار ما در زندگی نماز خوندن است. اصلا ما آفریده شدیم برای نماز خواندن!

اصلا اون زمانی که ما نماز نمی خونیم ، مرخصی هستیم . خدا در قرآن می فرماید: (ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون) من انسان و جن را خلق نکردم ، مگر برای عبادت .

ما نباید منت بکشیم که بعضیا نماز خوان بشوند! نماز خیلی با کلاس تر از این حرف هاست!!

اگر کسی بگه من نماز نمی خونم ، باید بگیم شما راحت باش ! کسی با شما کاری نداره! خدا در قرآن می فرماید : یا ایها الناس ، یعنی آی آدم ها !

بعضی ها طلبکارانه می ایستند و میگن : خدا چه نیازی به عبادت ما داره که میگه نماز بخونید؟

این سوال خنده دار نیست؟! خدا؟! نیاز؟!

آدم باید سوال رو خوب بپرسه !

باید بپرسیم نماز چه نیازی از ما رو برطرف میکنه که خدا گفته نماز بخونیم؟

خب ، بسم الله نیاز هامون رو بشمریم:

خوراک ، پوشاک ، آشامیدن ، خوابیدن ، رفاه و.....

واقعا اگر فقط ما به این چیز ها نیاز داریم ، فرق ما با حیوانات محترم در چیه؟ ما نیاز به عبادت نداریم؟چرا بعضی ها نمی خواهند سطح زندگیشون از حیوانات بالا تر بره؟!

ما به نماز نیاز داریم

ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون

ما انسان و جن را فقط برای عبادت خلق کردیم

 

 



الله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۳
شاهد
جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۶ ب.ظ

هر شب به حساب خود رسیدگی کن


 آیة الله مجتهدی (ره) :راه غلبه بر نفس ، محاسبه است . بعضی اولیا خدا یک دفتری داشتند همراه خود ، و هر کاری که می کردند مینوشتند، در آخر روز هم نشسته و حساب کارهای خود را می کردندکه ما دراین روز ، چه کردیم ، چه قدر اطاعت خدا را نمودیم ، چه قدر سرپیچی کردیم.

بازاریها هر شب به حساب دفترشان میرسند ، سود وضرر و طلبکاریها و بدهکاری ها را می نویسند ، اگر هرشب حساب و کتاب نکنند ، یک دفعه میبینند مقدار قابل توجهی ضرر کرده اند. گاهی هم امکان دارد برشکست شوند .

انسان هم هرروز باید به حساب نفسش برسد ، تا یکدفعه ضرر نکند . شب موقع خواب بنشین ببین چه کار کرده ای ، چشمت کجاها نگاه کرده ، زبانت چه ها گفته ، اگر کار بدی کرده ای خودت را سرزنش کن و بگو :(الم یان للذین آمنوا ان تخشع قلوبهم لذکرالله) آیا وقت آن نشده که دل های مومنان برای خدا خاشع و متواضع شود؟

تصمیم بگیر آن کار را نکنی.

صبح ها با خودت شرط کن که اگر آن کار را کردی خودت را جریمه کنی. ودر طول روز مراقب باش آن کارهارا انجام ندهی.

البته مهم ترین چیز این است که به خدا حسن ظن داشته باشی و بدانی او کمک می کند.

کتاب آداب الطلاب


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۶
شاهد
پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹ ب.ظ

رباعی زیبای امام خمینی (رحمة الله علیه)

چشم خواب


چشم تو و خورشید جهان تاب کجا؟

یــاد رخ دلــدار و دل خــواب کــجا؟

  با این تن خاکی ملکوتی نشوی  
                                       
ای دوست ، تراب و رب الارباب کجا؟                                                           

                                           

    عشق

آن دل که به یـاد تـو نباشد دل نـیست

قلبی که به عشقت نطپد جز گِل نیست

آن کــس کـه نـدارد بـه سـر کوی تو راه

از زنـدگی بـی ثمـترش حـاصـل نـیسـت



سفر

از هستی خویشتن گذر باید کرد

زین دیو لعین صرف نظر باید کرد

گـر طالـب دیـتدار رخ مــحبوبی

از مـنزل بیگـانـه سـفر باید کرد



بت

باچشم منی جمال او نتوان دید

با گوش تویی نغمه او کس نشنید

این ما وتویی مایه کوری وکری است

این بت بشکن تا شودت دوست پدید 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۲۲:۵۹
شاهد
چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

مواضع امام خمینی (رحمة الله) در مورد رابطه با آمریکا

صرفا حهت اطلاع کسانی که دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند!

امام خامنه ای فرمودند : امام را صریح باید آورد وسط میدان.مواضعش علیه استکبار،مواضعش علیه ارتجاع،مواضعش علیه لیبرال دموکراسی غرب ، مواضعش علیه منافقان و دورویان را باید صریح گذاشت.کسانی که تحت تاثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند ، این مواضع را دیدند و تسلیم شدند.

امام خمینی در مورد رابطه با آمریکا می فرمودند : شما تصور نکنید که اینها برای ما واصلاح ما اقدامی انجام می دهند. هر که اینگونه تصور کند ، جاهل است ، خیال نکنید که رابطه ما با آمریکا چیزی است که در آن صلاحی باشد. این مانند رابطه گرگ با بره است!  رابطه بره با گرگ رابطه صلاحمندی برای بره نیست ! اینها می خواهند ما را بدوشند .

.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۴
شاهد
يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۹ ق.ظ

چرا نماز می خوانیم؟(1)

چرا نماز می خوانیم؟

در مقدمه عرض شد که خیلی فرق است بین کسی که می داند چرا باید نماز بخواند ، وکسی که نسبت به این موضوع دغدغه ای ندارد. .و در مورد اهمیت تفکر در اسلام عرض شد که اکثر عبادت بزرگان دین تفکر بوده است.

اما بپردازیم به سوال اساسی :

چرا خداوند نماز را واجب کرده است؟

واقعیت امر اینه که خیلی ها که سختشونه که نماز بخونند ، آدم های بدی نیستند. واقعا نمیدونند چرا باید نماز بخونند.     خدایا !ما که تو را همه جوره قبول داریم ، چرا باید روزی پنچ بار کارت بزنیم درب خانه خدا که ، من خدا را قبول دارم؟!

خیلی خوبه که برای انسان این سوال پیش بیاد ، اما راز نماز  در شناخت خود انسان است. اگر انسان رو بشناسیم ، دیگه این سوال خود به خود جوابش میاد.

انسان خیلی فراموشکاره ، دایما نیاز به تذکر داره. انسان اینقدر زود همه چیز رو یادش میره که خداوند در قرآن می فرماید : وقتی در کشتی در حال غرق باشد ، خدایش را با تضرع می خواند اما به محض نجات همه چیز را فراموش کرده وکفر می ورزد.

نماز قراره که دایما به ما یادآوری کنه! لذا خداوند در آیات ابتدایی سوره طه دلیل نماز را یادآوری بیان میکند ومی فرماید:

(اقم الصلاة لذکری) نماز را به پا دار برای اینکه به یاد من باشی!

همه جای دنیا در پادگان های نظامی ، یک برنامه ای است به نام (صبحگاه) ، که همه سربازان جمع می شوند و فرمانده می ایستد و اعلام بشین و برپا میکند.

تا حالا فکر کردید چرا هر روز باید این برنامه اجرا شود؟

فرمانده با اجرای صبحگاه میخواهد به سرباز تذکر دهد که یادت باشد من فرمانده ام تو سربازی! گفتم بشین ، باید بشینی.

گفتم: برپا ، باید بایستی. واگر در میدان جنگ گفتم: برو روی مین، باید بروی روی مین!

خدا برای ما یک صبحگاه و ظهر گاه و شامگاه برنامه ریزی کرده که ما یادمون باشه که او مولا است و ما عبدیم. هر چی گفت باید اطاعت کنیم. یادمون نرود.

از بعضی ها وقتی پرسیده بشه چرا نماز نمی خونن ؟ در جواب میگن مگه ما هر چی از خدا خواستیم خدا به ما داده که ما هم هرچی میگه گوش کنیم!

یا مثلا بعضی ها به خدا میگن اگر فلان مشکل ما رو حل کنی ، قول میدهم نماز بخوانم!

ریشه این حرف ها در همین است که نمیدونن اصلا نماز برای تذکر است.

حتما این آدم ها وقتی بروند سربازی ، به فرمانده میگن ، جناب فرمانده! شما موهای من رو شانه کن ، من هم تو میدون جنگ قول میدهم هر چی بگی انجام بدهم!!

اقم الصلاة لذکری



ادامه دارد

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۱۹
شاهد
جمعه, ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۶ ق.ظ

چرا نماز می خوانیم؟(مقدمه)


چرا نماز می خوانیم؟(مقدمه)


انّ الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر

نماز تنها راه دوری از گناهان است.(سوره عنکبوت آیه 45)

اما یک سوال مهم ، چرا با اینکه نماز تنها راه دوری از گناهان است ، باز هم مومنین مبتلا به گناهان می شوند؟

جواب سوال واضح است . فرق است بین نماز صحیح ونماز مقبول . نماز خوندن مهمه ، اما نماز خوب خوندن خیلی مهم تره تا جایی که خداوند در قرآن می فرماید : ویل للمصلین ، بعد از یک عمر نماز خواندن ، تازه وای بر نماز خوان ها!

اصلا هرجا در زندگی مومن ، نقص و ناملایمتی روحی پیش آمد ، اول کاری که میکند باید برود ونمازش رابررسی کند که کجای نماز کم گذاشته است.

مشکلات روانی ، عصبی مزاج بودن و افسردگی و.... همه ریشه اش در نماز نخواندن یا نماز بد خواندن است. (من اعرض عن ذکری فان له معیشتا ضنکا)هرکس از یاد خدا دوری کند زندگی اش تلخ خواهد شد.

ما خیلی باید فکر کنیم وبسنجیم که آیا الان نماز ما نماز خوبی هست یا نه؟

امام صادق (علیه السلام) می فرماید: بهترین تعقیبات بعد نماز فکر کردن است. فکر کردن از ذکر گفتن بالاتر است. در احوال حضرت ابوذر (ره) می فرمایند ، اکثر عبادات حضرت ابوذر فکر کردن بود.

 نماز خوب خوندن خیلی مهم است . طرف میاد میگه : رفیقم نماز خوان نیست چی باید بهش بگم؟ اما واقعا لازم نیست در مرحله اول چیزی به کسی که نماز نمیخواند بگیم ، بلکه همین که من نمازخوان، نماز های خوبی بخوانم اطرافیان من هم نماز خوان می شوند. چون وقتی بی نماز به یک نماز خوان میرسه اولین سوال در ذهنش اینه که : توکه نماز میخوانی چه حظی از نماز بردی ؟ بعد اگر ما نماز خوبی خوانده باشیم نگاه میکنه میگه ، تو چرا اینقدر با نشاطی ؟ چرا کینه به دلت نیست ؟ چرا اضطراب نداری؟ چرا حسرت نمی خوری؟بعدم نتیجه میگیره که همه اینها مربوط به نماز خوب است.

نماز خیلی عجیب است.

یک روایت هست که خیلی درد ناک نسبت به تارکین صلاة است.

سمعت ابا عبدالله سأل ما بال الزانی لاتسمیه کافرا و تارک الصلاة قد تسمیه کافرا و ما الحجة فی ذلک؟ قال (علیه السلام)لان الزانی انما یعمل لمکان الشهوت وتارک الصلاة لا یترکها الا استخفافا(علل الشرایع)

راوی میگوید از امام صادق (علیه السلام) سوال شد که چرا شخص زناکار را حد میزنند اما دیگه به او کافرنمی گویند ،اما تارک الصلاة را کافر گویند؟ (درروایات داریم که مرز اسلام وکفر ترک نماز است)

امام (علیه السلام) فرمودند : کسی که زنا میکند ، به خاطر فشار شهوت و لذت ظاهری ای که در آن است ، مرتکب می شود. اما ترک نماز چه لذتی دارد؟!! کسی که نماز نمی خواند به جز بی احترامی به خدا چه انگیزه ای دارد؟!!


این مقدمه مطرح شد ، که بدانیم یکی از مقدمات نماز خوب این است که بدانیم چرا نماز می خوانیم؟ که ان شالله در نوشته های بعد به قید حیات به آن پرداخته می شود. ان شاالله


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۳ ، ۰۳:۴۶
شاهد
پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۵۴ ب.ظ

دعای امام رضاعلیه السلام برای شیعیان

السلام علیک یا امام الرئوف


یکی از یاران امام رضا علیه السلام به نام ابان ابن تغلب می گوید :

یک بار خدمت حضرت بودیم . من به ایشان عرض کردم : آقا ما را دعا کنید . وقتی این را گفتم ، آثار ناراحتی بر چهره زیبای علی ابن موسی الرضا علیه السلام نمایان شد . عرض کردم : آقا جان ! حرف بدی زدم ؟

آقا فرمودند : شما گمان می کنید ما فراموش می کنیم شیعیانمان را دعا کنیم ؟! ما هر صبح وشام به یاد تک تک شما هستیم. واعمال شما بر ما عرضه می شود.                                 کتاب جهاد با نفس وسایل الشیعه


        توی این دنیای خاکی که همش رو به فناست  به خدا یه دل دارم اونم مال امام رضاست


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۵۴
شاهد