عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان
سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۰ ب.ظ

حدیث قدسی

الله

خداوند مهربان به یکی از پیغمبرین فرمود :

اگر بندگانم می دانستند با چه اشتیاقی منتظر آنها هستم تا به سمتم بیایند و بازگشت کنند. جانشان همان لحظه بند بند و تکه تکه می شد .


قال الله عزّوجلّ:
به‌راستی در‌می‌گذرم از مردمان مسلمانی که ولایت امام عادلی را که از جانب خداوند است پذیرفته‌اند.(کافی1/376)

قال الله عزّوجلّ
تندی نکن با کسی که تو را بر او مسلط کردند تا با تو تندی نکنم.(کافی2/303)

قال الله عزّوجلّ
در نهان و نیز هنگام شادمانی به یاد من باش تا در غفلت‌ها به یادت باشم.(امالی صدوق/254)

قال الله عزّوجلّ
ای آدم! آن‌چه بین من و توست: از تو دعا و از من اجابت.(الخصال1/244)

 
قال الله عزّوجلّ
ای آدم! هرکدام از فرزندان تو قصد انجام کار نیکی کند، اگر انجام ندهد یک کار نیک و اگر انجام دهد، ده برابر نوشته خواهد شد.(کافی2/440)


قال الله عزّوجلّ
ای موسی! آرزوهای بسیاری برای دنیا نداشته باش، زیرا دلت را سخت می‌کند و کسی که دلش سخت باشد از من دور می‌شود.(کافی8/42)

قال الله عزّوجلّ
ای موسی! نزد من از بسیاری گناه فریاد برآور، همانند گناه‌کاری که از دشمنش می‌گریزد.(کافی8/42)

قال الله عزّوجلّ
ای موسی! مرا در هیچ حالتی فراموش نکن و از بسیاری مال سرمست نشو.(کافی8/45)

قال الله عزّوجلّ
ای موسی! توبه را زود انجام بده و گناه را برای بعد بگذار.(کافی8/46)


قال الله عزّوجلّ
آن‌گاه که در برابر من به نماز می‌ایستی، شتاب نکن.(‌کافی8/46)

قال الله عزّوجلّ
ای موسی! هر‌که از گناهکاران نزد تو آمد و به تو پناه برد، بگو خوش آمدی و آسوده شدی، چه جایگاه بزرگی است پیشگاه خداوند جهان. و بر ایشان آمرزش بخواه و بر ایشان مانند یکی از خودشان باش.(کافی8/48)

قال الله عزّوجلّ
نیکی ده برابر پاداش دارد و یک گناه نابود‌کننده است.(‌کافی8/49)

قال الله عزّوجلّ
ای فرزند آدم! خودت را محو بندگی من کن تا دلت را پر از بی‌نیازی کنم.(‌کافی2/83)

قال الله عزّوجلّ
شکر، نعمت‌ها را افزون و از دیگران بی‌نیاز می‌کند.(‌کافی2/94)

قال الله عزّوجلّ
هرگونه می‌خواهی باش که با هر دست که دهی از همان دست می‌گیری.(‌کافی2/138)

قال الله عزّوجلّ
هر‌که مرا یاد کند همدمش می‌شوم.(کافی2/496)

قال الله عزّوجلّ
مال بسیار، گناهان را از یاد می‌برد.(کافی2/497)

قال الله عزّوجلّ
یاد من، هر جایی زیباست.(کافی2/497)

قال الله عزّوجلّ
آن‌گاه که مرا یاد می‌کنی، فروتن باش.(‌کافی2/497)


قال الله عزّوجلّ
زبان را در پس اندیشه قرار ده تا در امان باشی.(‌کافی2/498)

قال الله عزّوجلّ
با مستحبات به من نزدیک شو.(کافی8/132)

قال الله عزّوجلّ
ای عیسی!آن که بر من شوریده و گناه می‌کند تو را نفریبد. روزی مرا می‌خورد و دیگری را بندگی می‌کند...آن‌چنان او را به بند می‌کشم که راه گریزی نداشته باشد.(کافی8/133)

قال الله عزّوجلّ
باید که زبانت در نهان و آشکار، یکی باشد.(کافی8/134)

قال الله عزّوجلّ
ای داوود! همان‌گونه که نزدیک‌ترین مردم به خدا، فروتنان هستند، دورترین مردم از خدا، متکبران هستند.(کافی2/124)

قال الله عزّوجلّ
هر‌که بنده‌ی مؤمن مرا بیازارد، باید با من اعلام جنگ کند.(کافی2/305)

قال الله عزّوجلّ
ای محمد!
هر‌که ولی مرا بیازارد به جنگ من برخاسته است.(کافی2/352)

قال الله عزّوجلّ
بنده‌ام با چیزی بهتر از واجبات به من نزدیک نمی‌شود. و با نافله(کارهای مستحبی) به من نزدیک می‌شود تا اینکه دوستش بدارم. آن‌گاه که دوستش بدارم، من گوش او خواهم شد که با آن می‌شنود و دیده‌ی او که با آن می‌بیند و زبان او که با آن سخن می‌گوید و دست او که قدرت‌نمایی می‌کند. اگر دعایم کند اجابتش می‌کنم و اگر از من بخواهد به او می‌دهم.(کافی2/353)

قال الله عزّوجلّ
وای بر کسانی که با فریب، دین را به دنیا می‌فروشند.(کافی2/299)

قال الله عزّوجلّ
ای احمد! پرهیزکاری، زینت مؤمن و ستون برپایی دین است.(ارشادالقلوب1/203)

قال الله عزّوجلّ
ای احمد! عبادت ده بخش دارد که نُه بخش آن، به دست آوردن روزی حلال است.(ارشادالقلوب1/203)

قال الله عزّوجلّ
ای احمد! می‌دانی به کدام دلیل تو را بر دیگر انبیا برتری دادم؟ به دلیل یقین و حسن خلق و سخاوت نفس و دلسوزی برای مردم.(ارشادالقلوب1/205)

قال الله عزّوجلّ
ای احمد! اندیشه‌ات را به‌کار گیر پیش از آن‌که از دست برود، زیرا کسی که اندیشه‌اش را به‌کار بندد، اشتباه نمی‌کند و گرفتار سرکشی نمی‌شود.(ارشادالقلوب1/205)

قال الله عزّوجلّ
چنان‌که هیچ درختی بدون میوه کامل نیست، ایمان نیز بدون کنار‌گذاشتن کارهای حرام کامل نمی‌شود.(علل‌الشرایع1/250)

قال الله عزّوجلّ
برادرت علی را بشارت ده، که من دوست‌دار او را عذاب نمی‌کنم و به دشمن او رحم نمی‌کنم.(امالی صدوق39)

قال الله عزّوجلّ
لا اله الله دژ(امان) من است، کسی که وارد آن شود، از عذاب من در امان است.(امالی‌الصدوق235)

قال الله عزّوجلّ
(ای آدم!) اگر این‌ها(اهل بیت علیهم‌السلام) نبودند، نه تو را می‌آفریدم و نه بهشت و جهنم را، و نه آسمان و زمین را.(معانی‌الاخبار124)

قال الله عزّوجلّ
من بی‌نیازترین شریک هستم، هر کس کاری انجام دهد و دیگری را (با من) شریک کند، من از آن (کار) بیزارم و آن (کار)، برای همان شریک خواهد بود.(بحار67/222)

قال الله عزّوجلّ
ولایت علی بن ابی طالب(ع) دژ (امان) من است هرکه وارد آن شود، از عذاب من در امان خواهد بود.(عیون اخبارالرضا(ع)1/146)

قال الله عزّوجلّ
همانا علی امام پرهیزگاران و رهبر روسفیدان پاک و پادشاه مؤمنان است.(امالی‌الصدوق352)

قال الله عزّوجلّ
اگر علی را نیافریده بودم، همسری مناسب فاطمه، از فرزندان آدم و نسل او نبود.(عیون اخبارالرضا(ع)2

قال الله عزّوجلّ

همانا علی امام پرهیزگاران و رهبر روسفیدان پاک و پادشاه مؤمنان است.(امالی‌الصدوق352)

قال الله عزّوجلّ

گر آندسته از بندگانم که از من رویگردانند میدانستند که چقدر مشتاق دیدارشان هستم

هر آینه از شوق جان میباختند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۶
پاسدار 313

قدسی

حدیث

نظرات (۱)

خداوند به حضرت داوود علیه السلام فرمودنداگر بندگانم می دانستند با چه اشتیاقی منتظر آنها هستم تا به سمتم بیایند و بازگشت کنند. جانشان همان لحظه بند بند و تکه تکه می شد .


ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی