عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان
پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۱ ب.ظ

صبر در عبادت آیة الله بهجت

درعبادات باید صبر کرد

شاید برا خیلیا این دغدغه مطرح باشه که (چرا از نماز لذت نمیبریم؟) در دعای ابوحمزه ثمالی ، امام زین العابدین(علیه السلام) می فرمایند : (خدایا هر وقت برای مناجات با تو آماده شدم ، برمن خواب غلبه کرد و حس و حالم از بین رفت )

اما باید یادمون باشه خدا میخواد ببینه چه کسانی پای نماز مقاومت می کنند ، هرچند که اولش لذت نبرند . نماز در ابتدای راه برای لذت بردن نیست.

بزرگواری می فرمود : یه روز به یک جوانی برخوردم که موسیقی حرام گوش می داد . جلو رفتم و پرسیدم : واقعا از این  موسیقی لذت میبری ؟

گفت : بله خیلی زیاد. به اون جوان گفتم : پس چرا من لذت نمیبرم ؟

اون جوان کفت : حاج آقا یه مدتی باید گوش بدی تا حالش بیاد !!!!

همون موقع گفتم : پس چرا من هرچی به مردم میگم باید یه مدتی نماز بخونی تا حالش بیاد باور نمیکنند!

بله باید صبر کرد در عبادات تا شیرینی اش درک شود .

حاج آقای بهجت میفرمودند :

در رسیدن به مقصود باید صبر کرد . کسی که جایی وارد می شود وزبان اهل آنجا را نمیداند باید صبرکند تا کم کم به مقصود برسد.کار دست خداست. قوام صبربه این است  که انسان چیزی را بخواهد اما وقت دیگری حاصل شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی