عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان
شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۳۰ ب.ظ

نحوه شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام)


یکی از شیعیان امام کاظم (علیه السلام) نقل میکند که بر فضل ابن ربیع وارد شدم در حالی که بر بام خانه اش نشسته بود ، به من گفت : نزدیک بیا ، وقتی نزدیک رفتم گفت: از این بالا میان آن اتاق را نگاه کن ، وقتی که نگاه کردم سوال کرد چه میبینی؟ گفتم : (لباسی که بر روی زمین انداخته شده است )

گفت : دوباره بهتر نگاه کن ، وقتی با دقت نگاه کردم گفتم : گویا مردی در حال سجده است . گفت : اورا میشناسی ؟ گفتم : نه ، گفت : او مولای توست . گفتم : مولای من کیست؟ گفت : خودت را به جهالت میزنی ! او موسی ابن جعفر (علیه السلام ) است .

من شب و روز او را مراقبت میکنم ، هیچ گاه او را جز در این حالی که میبینی مشاهده نکرده ام . او نماز صبح را که میخواند تا هنگام طلوع خورشید به تعقیبات نماز می پردازد ، سپس به سجده می رود وتا اذان ظهر سجده اش را ادامه میدهد ، بعد از نماز ظهر وعصر تا غروب در حال سجده است ، سپس برمیخیزد وبا همان وضو نماز مغرب را می خواند ، که من متوجه میشوم خواب نبوده است. بعد از مغرب با غذای مختصری افطار میکند، بعد از استراحت و خواب سبکی برمیخیزد ودوباره وضو میگیرد و به نماز می ایستد وتا طلوع فجر به نماز مشغول است.واین برنامه 10 سال اوست .

اما دشمنان خدا چنان ضعیف میدیدند خودشان را که این را هم نتوانستند تحمل کنند . هارون الرشید تصمیم گرفت امام را به شهادت برساند. امام غریب ومظلوم ما را وادارکرد به خوردن خرمای مسموم ، ووقتی مطمان شد که خرما های مسموم اثر خود را خواهند گذاشت ، عده ای از قضات و سرشناسان را دعوت کرد و امام (علیه السلام ) را به نزد انها آورد وگفت : شما شاهد باشید که حال موسی ابن جعفر خوب است وحکومت به او ضرری نرسانده.

اما امام (علیه السلام ) پرده از حیله او برداشت  وفرمود : ای جماعت گواه باشید که اینها به من زهر داده اند ، هرچند بدن من صحیح وسالم است اما زهر داخل بدن من جا گرفته است.آخر امروز بر اثر زهر رنگ رخسارم سرخ می شود  وفردا زرد شدید خواهم شد و روز سوم رنگم سفید خواهد شد وبه دیدار محبوبم خواهم رفت . و چون روز سوم شد به رحمت الهی منتقل شد .

الا لعنة الله علی القوم الظالمین

نظرات (۱)

۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۳ حسین امیرعلی
دعوتنامه ویژه
با  عرض سلام
وب سایت پلام با هدف معرفی روستای پلام در منطقه زیبای اشکورات از توابع شهرستان رودسر گیلان و همچنین برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم مردم اشکورات راه اندازی شده است
از شما دعوت ویژه بعمل می آید تا از این سایت دیدن بفرمایید و با روستای زیبای ما بیشتر آشنا شوید
پیشاپیش حضور شما را گرامی میداریم
مدیریت سایت
http://polam.ir/

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی