عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان
دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶ ق.ظ

حکم جهاد مرجعیت شیعه ، داعش را زمین گیر کرد


حکم جهاد مرجعیت شیعه ، قدرت نمایی کرد


نیروهای مردمی و ارتش عراق پیشروی تروریست‌های داعش به سوی بغداد را متوقف و آنها را در بسیاری از مناطق تار و مار کردند.
ورود ده‌ها هزار نیروی مردمی به عرصه نبرد با تروریست‌ها، شرایط جنگ را ظرف 24 ساعت کاملا عوض کرد؛ مردم که به درخواست مرجعیت  شیعه و علمای سنی عراق سلاح به دست گرفته‌اند، جنگجویان اجاره‌ای «داعش» را در بسیاری از مناطق زمینگیر و مجبور به عقب‌نشینی کردند.
شبکه خبری بی‌بی‌سی دیروز گزارش داد، داعش در حرکت به سمت بغداد متوقف شده است. این درحالی است که دو روز قبل این تروریست‌ها حمله به بغداد را از سه محور آغاز کرده بودند. به گزارش بی‌بی‌سی، ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی توانست دو شهر «المعتصم» واقع در 22 کیلومتری «سامرا» و «المقدادیه» در 80 کیلومتری بغداد را از اشغال عناصر داعش خارج و مسیر تکریت به بغداد را نیز پاکسازی کند. در حالی که هر روز بر شمار داوطلبان مردمی برای نبرد با داعش افزوده می‌شود، به نظر می‌رسد که سلطه این گروه تروریستی حتی در استان‌های نینوا و الانبار هم دوامی نداشته باشد. داوطلبان می‌گویند، که آنها به خاطر پول و دریافت حقوق نمی‌جنگند، بلکه فقط می‌خواهند از نوامیس و مقدسات خود دفاع کنند.
از صحنه‌های نبرد خبر رسید که عملیات مشترک «پیشمرگه»‌های کرد و ارتش عراق در «بعقوبه» هلاکت 44 تروریست داعش و جراحت 14 نفر دیگر از آنها را در پی داشت.
بمباران نیروی هوایی در استان نینوا نیز مرگ شماری از عناصر داعش و دو تن از سرکردگان جنایتکار حزب منحل شده «بعث» عراق را به دنبال داشت.
نام این دو جنایتکار سابق بعثی «عبدالواحد شنان‌آل رباط» و «هاشم الجماسی» اعلام شده است.
مسیرهای ارتباطی کرکوک - بغداد، کرکوک -  صلاح‌الدین و صلاح‌الدین - سامرا از جمله مناطقی هستند که دیروز توسط نیروهای مردمی و ارتش عراق پاکسازی شده است. شهر نفت‌خیز کرکوک هم پیش از این توسط نیروهای ارتش و پیشمرگه پاکسازی شده بود. ارتش هم‌اکنون در این شهر مستقر است.
تروریست‌ها نیز دیروز علاوه بر انفجار یک بمب در بغداد که به شیوه انتحاری انجام شد و شهادت 12 غیرنظامی را در پی داشت، یک مرکز ثبت‌نام افراد داوطلب را نیز در شهر «الخالص» 60 کیلومتری شمال بغداد را با پنج گلوله خمپاره هدف قرار دادند که شهادت شش نفر از جمله سه سرباز عراقی را در پی داشت.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در مورد جنایات داعش گزارش داد، این گروه تروریستی 700 دانشجوی دانشکده نیروی هوایی عراق را در شمال تکریت اعدام کرده است.
در موصل نیز فرماندهان داعش به نیروهای تحت امر خود دستور داده‌اند کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را بسوزانند.
سایر رویدادها
*‌ نوری مالکی نخست‌وزیر عراق، از فرماندهان ارتش خواست داوطلبان و نیروهای مردمی را به خوبی سازماندهی کنند.
* روزنامه «شاهد» چاپ کویت، با انتشار عکسی، از تردد خودروهای داعش در خیابان‌های کویت پرده برداشت.
* یوسف قرضاوی که به شیخ فتنه معروف است، به فراخوان نماینده آیت‌الله سیستانی از مردم عراق برای جنگ با جنایتکاران داعش خرده گرفت و این اقدام را انقلاب علیه اهل‌تسنن خواند.
* روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، داعش را محصول یک طرح مشترک آمریکایی - اروپایی دانست که از مدت‌ها قبل ساخته و پرداخته شده است.
* پنتاگون اعلام کرد، «چاک هاگل» وزیر دفاع آمریکا به خاطر تحولات عراق، دستور حرکت ناو هواپیما بر «جرج‌بوش» به خلیج‌فارس را صادر کرده است.
* یک مقام عراقی که نامش ذکر نشد، از خبر داشتن سفارت آمریکا در عراق در مورد حمله داعش به موصل خبر داد.
* یک عضو انگلیسی داعش گفت، عناصر داعش اگر به این کشور برگردند، دست به حملات تروریستی می‌زنند.
* استرون استیونسون مقام اتحادیه اروپا خواستار کناره‌گیری مالکی از قدرت شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۶
شاهد

حکم جهاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی