عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت

از میان مؤمنان مردانى ‏اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند

عهد شهادت
نویسندگان




 شخصی به نام محمد بن میمون  گفت :

در ایامی که امام محمد تقی علیه السلام کودکی در گهواره بود، و امام رضا علیه السلام هنوز به خراسان نرفته بود ، سفری به مکه نمود و من نیز در خدمت امام رضا علیه السلام بودم ، چون خواستم مراجعت کنم خدمت آن حضرت عرض کردم که من می خواهم به مدینه بروم ، نامه ای برای محمد تقی علیه السلام بنویسید تا برای او ببرم ، امام رضا علیه السلام تبسمی کردند و نامه ای نوشت ومن آن را به مدینه آوردم  و در آن وقت هر دو چشم من نابینا بود ، خدمتکار امام جواد علیه السلام به نام موفق ، آن جناب را آورد در حالی که در گهواره بود ، نامه را به آن حضرت دادم .

امام جواد علیه السلام فرمود : موفق مهر نامه را بردار و کاغذ را باز کن ، موفق آن را مقابل امام گشود و امام علیه السلام  بعد از اینکه نامه را خواند ، فرمود : ای محمد حال چشمت چگونه است؟

عرض کردم یابن رسول الله چشمم کور شده و بینایی او از بین رفته ، همانطور که مشاهده می فرمایید.

پس حضرت دست مبارک خود را به چشمان من کشید ، و از دست با برکت حضرت چشمان من شفا یافت وبهتر از اول شد . ومن دست و پای حضرت را بوسیدم و از خدمتش مرخص شدم در حالی که بینا شده بودم.

بحار الانوار ج5 ص46

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی